اسماعیل هنیه در تبریک به رزمندگان مقاومت عملکرد آنان را بسان عملکرد مجاهدان قادسیه و خیبر می داند. در روزهای اخیر بسیاری از جمله من گفتند و نوشتند که مسئله فلسطین ربطی به ما ندارد و حمایت از سوی فلسطینی ماجرا خصوصا با توجه به عملکرد خصمانه و دشمنی دیرینه فلسطینیان با ما به عنوان مجوسان رافضی و گبر اشتباه است و بر خلاف منافع ملی. حال شاهد بار دیگر از غیب رسیده است. قادسیه چیست؟ نبرد قادسیه نبردی است که در آن ایرانیان شکست می خوردند و به خاک می افتند، اموالشان به یغما می رود، مردانشان به بردگی می روند و زنان و کودکانشان به عنوان کنیز و غلام به خانه اعراب می روند تا برای باقی عمرشان بردگی کنند و اعراب از آنان کام بگیرند. پیش از این صدام نیز سردار قادسیه نامیده می شد چرا که همین برنامه را برای ایران و ایرانی داشت. از این همه عجیب تر توجیه تراشیهای حامیان چپ و اسلامگرای حماس و فلسطینیان است و این سخن که حالا مگر در قادسیه چه شده است. این نفرت نیروهای چپ و اسلامگرا از ایران و ایرانی مهمترین عامل فجایع سی سال اخیر بوده است، در میان اعراب بنیادگرایی دینیشان لااقل با ناسیونالیسم عربیشان پیوند دارد، کمونیستهای هیچ جای جهان نیز چنین میهن ستیز نبودند که بخشهای مهمی از چپ ایران هستند. ایران ستیزی این دو دسته سیاست ایران را مین گذاری کرده است،یکی از مهمترین کارهای ما باید پاکسازی میدان سیاست و فرهنگ ایران از این نفرت نسبت به ایران و ایرانی باشد، می بایست میهنمان را دوست بداریم همچون باقی مردمان متمدن دنیا.
نظرات
این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر میکنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و میخواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com
نظرات
مردمان متمدن دنیا از ظلم و سختى همه انسانها ناراحت مى شوند بخصوص مردمان تمدن باستانى که معتقدند تو کز محنت دیگران بى غمى نشاید که نامت نهند آدمى.
منافع ملى و انسانى هر انسانى (ایرانى و غیر ایرانى) ایجاب مى کند که از درد و رنج دیگر انسانها به درد بیایند، چه فلسطینى باشند، چه اسراییلى، چه سورى، و چه ایرانى.
شما که از مردم جهان انتظار دارید با مردم ایران همدردى کنند (که مردمان متمدن این کار را کردند) و این روزها تمام انرژى تان را صرف حمایت از مردم بیگناه سوریه مى کنید (مثل دیگر مردمان متمدن دنیا) که اتفاقا عرب هم هستند، وقتى صحبت از منافع ملى و دفاع نکردن از مردم بى گناه فلسطین مى کنید، این شبهه به وجود مىآید که پس درد انسان ندارید و دفاع یا عدم دفاع شما از دیگران صوفا بر اساس منافع سیاسى است. اگر عرب باشند و سورى، قابل دفاعند چون موضع مخالف جمهورى اسلامى است، و اگر عرب باشند و فلسطینى، غیر قابل دفاعند چون موضع موافق جمهورى اسلامى ست اما شما رنگ ‘منافع ملى’ به آن مى زنید.
خوب است که لااقل در گفتار خود رو راست باشید
چهارشنبه, ۸ام آذر, ۱۳۹۱