آیت‌اله «محمد امامی کاشانی» از امامان جمعه تهران، در خطبه‌های این هفته، از تفاهم اتمی ایران با قدرت‌های جهانی به عنوان موفقیت نام برده و گفت مذاکره‌کنندگان طبق گفته رهبری ایران، درمورد نرمش قهرمانانه عمل کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، «ایسنا»، «محمد امامی کاشانی»، امام جمعه موقت تهران، روز جمعه، چهاردهم فروردین ماه، با بیان این‌که ملت ایران و تیم مذاکره‌کننده اتمی آن کشور از عوامل اساسی دستیابی به موفقیت در زمینه تفاهم اتمی هستند، تاکید کرد که «رهبری حامی تمام این عوامل است».

بنابه این گزارش، «امامی کاشانی»، تاکید کرد: «ماهیت و چارچوب این بیانیه کلی است و در مورد جزییات آن بعدن صحبت خواهد شد. اما چارچوب کلی آن این است که اولن دنیای غرب، ایران را به داشتن انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز پذیرفت. همان چیزی که در ابتدا زیر آن زده بود. ولی جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره کننده گفتند این حق لازمی است که در قراردادهای انرژی برای تمام کشورها وجود دارد و ایران می‌تواند در تمام مراحل انرژی هسته‌ای در حد صلح‌آمیز داشته باشد. البته جزئیات در سه ماه آینده بحث می‌شود.»

emami-kashani

براساس این گزارش، آیت‌اله «کاشانی»، ادامه داد: «نکته مهم دوم لغو تحریم‌ها به صورت کلی است که در این بیانیه از کلمه لغو استفاده شده نه تعلیق. آن‌ها لغو را قبول نداشتند. البته این که سیر لغو چگونه خواهد بود به صحبت‌ها و مذاکرات بعدی بستگی دارد.»

در حالی که اعضای دولت «حسن روحانی» و حامیان دولت از این توافق به عنوان یک «برد» برای جمهوری اسلامی نام می‌برند، برخی از نزدیکان رهبر ایران و نمایندگان اصول‌گرای مجلس پس از تفاهم اتمی لوزان شدیدن از تیم مذاکره‌کننده اتمی ایران انتقاد کرده‌‌اند.

«اسماعیل کوثری»، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از تفاهم‌ اتمی گفته است: «آمریکا در بیانیه لوزان به تمام خواسته‌های خود در مذاکرات هسته‌ای رسید، اما ایران به خواسته اصلی خود که لغو کامل تحریم‌ها بود، نرسیده است.»

همچنین «حسین شریعتمداری»، نماینده رهبر ایران در روزنامه کیهان، نیز تنها ساعاتی پس از تفاهم اتمی ایران با قدرت‌های جهانی در لوزان سوئیس، گفت که «اسب زین شده را داده‌ایم و افسار پاره تحویل گرفته‌ایم».

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com