Milad-Islami-Family-1

خانواده‌ی میلاد اسلامی، یکی از دو جان‌باخته‌ی ایرانی سانحه‌ی سقوط هواپیمای ایرباس A320 شرکت هواپیمایی “جرمن‌وینگز”، روز شنبه (۸ فروردین-۲۸ مارچ) در نزدیکی محل سقوط این هواپیما در ارتفاعات آلپ در جنوب فرانسه حاضر شدند.

هم‌زمان با مادر، پدر و خواهر این خبرنگار جان‌باخته، اعضای خانواده‌ی یک قربانی بریتانیایی این حادثه نیز در کنار سنگ یادبود قربانیان حاضر شده بودند.

آقای اسلامی، خبرنگار ورزشی خبرگزاری “تسنیم” به همراه حسین جوادی، خبرنگار ورزشی روزنامه “وطن امروز” بعد از سفری به شهر بارسلون اسپانیا، در حال بازگشت به اردوی تیم ملی فوتبال ایران در وین اتریش، سوار بر پرواز بارسلون-دوسلدورف هواپیمایی “جرمن‌وینگز” شده بودند.

علاوه بر این این دو نفر، ۱۴۲ مسافر دیگر و ۶ خدمه‌ی پرواز در این سانحه‌ی هوایی جان خود را از دست دادند.

دادستانی فرانسه که تحقیق در خصوص این سانحه مرگ‌بار را بر عهده دارد، اندریاس لوبیتز، کمک‌خلبان ۲۸ ساله‌ی این پرواز را عامل اصلی سقوط آن اعلام کرده است.

یافته‌های یکی از دو جعبه‌ی سیاه این هواپیما نشان می‌دهد که لوبیتز با قفل کردن در کابین خلبان به روی خلبان اصلی -که احتمالا برای رفتن به دستشویی از آن خارج شده بود- خود عمدا هواپیما را به کوه زده است.

روزنامه‌ی بیلد آلمان نیز روز یکشنبه (۲۹ مارچ) نوشت که خلبان حتی برای باز کردن در از یک شی‌ فلزی مانند تبر استفاده کرده است.

در این میان، تحقیقات دادستانی آلمان و بازرسی از منزل لوبیتز نشان می‌دهد که او تحت درمان روانی قرار داشته و در روز پرواز نیز دارای مرخصی استعلاجی بوده است.

هم‌چنین روزنامه‌های امریکایی “وال استریت ژورنال” و “نیویورک تایمز” گزارش داده‌اند که وی علاوه بر افسردگی مزمن که آن را پنهان کرده بود، در بیمارستان دانشگاه دوسلدورف برای مشکل بینایی تحت درمان بوده است.

یک مهمان‌دار شرکت “جرمن‌وینگز” نیز که می‌گوید دوست‌دختر “اندریاس لوبیتز” بوده در گفتگویی با “بیلد” گفته که او در یک مقطع زمانی به شدت از وضعیت شغلی، درآمد پایین، ترس از عدم تمدید قرارداد کاری و فشار بیش از حد بر خود انتقاد کرده و حتی یک بار گفته بود که روزی «کل سیستم را عوض خواهد کرد به طوری‌ که هیچ‌کس نام او را فراموش نکند».

با این وجود این مهمان‌دار زن، تاکید کرده که دوست‌پسرش بعدها تغییر کرده و “انسان دیگری” شده بود.

مجله‌ی “فوکِس” نیز در گزاشی نوشته که لوبیتز در چند هفته‌ی گذشته دو اتومبیل “آئودی” را از یک نمایندگی فروش خودرو در حومه‌ی دوسلدورف خریده بوده که یکی از این خودروها تنها سه روز قبل از سقوط هواپیمای ایرباس، به آپارتمان محل زندگی مشترک او و دوست‌دخترش فرستاده شده بود.

این‌ها در حالی است که هنوز احتمال مشکلی فنی هواپیمای سقوط‌کرده به طور کامل رد نشده و گروه‌های جستجو هم‌چنان به دنبال جعبه‌ی سیاه دوم هواپیما برای روشن شدن زوایای پنهان این حادثه رازآلود هستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com