به گزار فعالان حقوق بشر اهوازی، ساعت ۳ و ۵۵ دقیقه بامداد روز یکشنبه ۲۲ مارس جاری میلادی یونس عساکره جوان اهل خرمشهر که هفته قبل در اعتراض به بیکاری اش دست به خودسوزی زده بوده، در بیمارستان مطهری تهران درگذشت.

این جوان عرب روز شنبه ۱۴ مارس ۲۰۱۵ در برابر شهرداری خرمشهر دست به خودسوزی زده و پس از آن به بیمارستان طالقانی شهر اهواز انتقال داده شد.
بمنظور اعزام یونس عساکره به تهران، شرکت هواپیمایی مبلغ ۵۰ میلیون تومان از خانواده وی درخواست کرده بود. خانواده عساکره بدلیل وضعیت سخت اقتصادی و ناتوانی در پرداخت هزینه هواپیما مجبور شدند تا فرزندشان که از سوختگی ۹۰ درصد رنج می برد را بواسطه آمبولانس به تهران منتقل کنند. این در حالی است که رسانه های جمهوری اسلامی خبر حمایت کامل دولت از این جوان داده بودند.
بنا به همین گزارش خانواده یونس عساکره اعلام کرده اند که آنها هیچ کمکی از سوی هیچکس دریافت نکرده اند و انتقال یونس به تهران بواسطه خودروی آمبولانس بدلیل عدم توانایی خانواده در پرداخت هزینه هواپیما بوده است.
یونس عساکره ۳۲ ساله، متأهل و دارای دو فرزند است. عساکره دارای یک دکه میوه فروشی بوده و این دکه تنها منبع گذران زندگی وی و خانواده اش محسوب می شد. یونس در یک منزل أجاره ای زندگی می کرد و اخیراً قرارداد أجاره وی منقضی شده و صاحب خانه از او خواسته بود منزل را تخلیه نماید.
یونس عساکره هنگام مراجعه به محل کارش، با تخریب دکه اش توسط ماموران نیروی انتظامی و شهرداری روبرو می شود. او با مشاهده این صحنه و فشارهای معیشتی روز شنبه ۱۴ مارس ۲۰۱۵ در مقابل ساختمان شهرداری دست به خودسوزی زد.

انتشار خبر خودسوزی یونس عساکره نارضایتی شدیدی را در میان اهوازی ها بهمراه داشته است. هزاران تن از جوانان اهوازی با در دست داشتن عکسهای یونس عساکره روز سه شنبه ۱۷ مارس در هنگام مسابقه فولاد و الهلال، با نیروهای انتظامی بشدت درگیر شدند.
بنا به همین گزارش دهها تن از جوانان عرب اهوازی با شنیدین خبر درگذشت یونس عساکره خود را از شهرهای مختلف به منزل خانواده عساکره در خرمشهر رسانده و در آنجا تجمع کرده اند.

ارسال گزارش از: دحیمی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com