ماف نیوز: شمارش معکوس جهت انتشار پیام نوروزی “عبدالله اوجالان” رهبر زندانی پ.ک.ک آغاز شده که قرار است در یکمین روز نوروز در شهر کُردنشین “آمد” از سوی پارلمانتاران کُرد ترکیه قرائت گردد.

به گزارش ماف نیوز، در روزهای اخیر، چندین بار، هیات امرالی، با حکومت ترکیه و اوجالان نشستهایی برگزار کرده و در آن، نامه‌ی اوجالان به هیات حزب دموکراتیک خلقها “ه.دپ” تحویل داده شده است که یکی از جبهه‌های سیاسی نزدیک به حزب کارگران کُردستان “پ.ک.ک” در ترکیه به شمار میرود.

اوجالان پیشتر نیز در نامه‌ای، درخواستی ۱۰ ماده‌ای منتشر کرده که باید دوطرف، آن را بپذیرند و گمانه‌زنیهای مربوط به چگونگی خلع سلاح پ.ک.ک نیز شدت گرفته است.

روز شنبه، ۹ اسفندماه سال ۱۳۹۳ خورشیدی، هیات موسوم به هیات امرالی از سوی حزب ه.د.پ، با هیاتی بلندپایه از سوی حکومت ترکیه نشستی برگزار کرده و بعد از این نشست، درخواست عبدالله اوجالان هبر زندانی پ.ک.ک از این حزب جهت خلع سلاح را اعلام کردند.

عبدالله اوجالان، رهبر این حزب، از سال ۱۳۸۷ در عملیات مشترک سازمانهای اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل و ترکیه و چندین کشور دیگر ربوده و به زندان ایمرالی منتقل شده است.

وی که به حبس ابد محکوم شده است، در صورت خلع سلاح حزب خود، میتواند زمینه‌ی آزادی خود را فراهم سازد.

حزب کارگران کردستان که به صورت مخفف به شکل پ‌.ک‌.ک نگاشته می‌شود، نام گروهی چپگرا و مسلح در کردستان و ترکیه است که از سال ۱۹۸۴ به عنوان سازمانی چریکی شناخته شده که به صورت مسلحانه علیه دولت ترکیه ابتدا برای استقلال و سپس برای خودمختاری و حال برای خودمدیریتی دموکرتیک کردستان و حقوق فرهنگی و سیاسی کردها در ترکیه مبارزه می‌کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com