آیا موبایلم هک شده ؟ چکاری باید انجام دهم؟

راه‌های زیادی برای هک موبایل وجود دارند، برخی از آنها حتی به دانش فنی پیشرفته هم نیاز ندارند. در ادامه به برخی تکنیک‌های هک موبایل اشاره می‌کنیم:

۱- حمله sim swap : با استفاده از این روش خرابکار می‌تواند شماره موبایل شما را بروی سیم‌کارت خود انتقال دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این حمله می‌توانید از مقالات کنش‌تک مرتبط با Sim Swap بازدید کنید.

۲- جاسوس‌افزار : جاسوس‌افزارها برای مانیتور کردن تمام فعالیت‌هایی که روی موبایل انجام می‌دهید استفاده می‌شوند. برای نصب جاسوس‌افزار، در ساده‌ترین حالت، کافی‌ست موبایل شما بدست شخص مهاجم بیافتد. برای نصب اپلیکیشن جاسوس‌افزار روی موبایل، مهاجم نیاز به دانش فنی پیشرفته ندارد.

۳- بدافزار از طریق شبکه WiFi عمومی: هکر مخرب می‌تواند با دستکاری شبکه WiFi عمومی و مخرب، موبایل شما که به این شبکه متصل است را به وب‌سایت مخرب هدایت کرده و بد‌افزار را روی آن نصب کند.

۴- فیشینگ: پیغام‌‌ها و ایمیل‌های شامل لینک مخرب می‌توانند دستگاه شما را به بدافزار آلوده کنند یا اطلاعات حساس و مهم‌تان را به سرقت برند.

۵- دانلود بدافزار از طریق صفحه وب: همچنین به دلیل بازدید از وب‌سایت‌های مخرب یا نصب اپلیکیشن‌های آلوده به بد‌افزار، فایل مخرب روی موبایل دانلود و نصب می‌شود.

ادامه این مطلب را در لینک زیر دنبال کنید:

از کجا بدانیم موبایل‌مان هک شده است؟