دو سرنشین یک قایق صیادی، به دنبال تیراندازی مستقیم ناوچه گشت دریایی نیروی انتظامی کشته و زخمی شدند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی و به نقل از کمپین فعالین بلوچ؛ شامگاه یکشنبه ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۳، در تیراندازی مستقیم ناوچه متعلق به نیروی دریابانی بندر کلاهی به سمت یک قایق صیادی، دو شهروند به نام‌های علی (مسلم) رستمی ۱۴ ساله فرزند محمد و قاسم ملاحی ۳۲ ساله فرزند احمد زخمی شدند و به دنبال آن علی رستمی به دلیل شدت جراحات و خونریزی شدید جان باخت.
یک منبع مطلع در این باره به فعالین بلوچ گفته: «بیش از سه ماه است که ناوچه و گشت دریایی، دهنه ورودی و خروجی خور بندرکلاهی را بسته‌اند و صیادان و هرگونه قایق و لنج، تردد برایشان مشکل بود و فقط تعداد معدودی از قایق‌ها مخفیانه از خور خارج می‌شدند. اما دیشب ساعت ۱۲ شب، ناوچه و گشت دریایی به این قایق‌ها شلیک می‌کند.»
وی افزود: «پس از ممانعت و شلیک ماموران دریابانی، یک قایق که چند جوان سرنشین آن بودند، برای مذاکره با ناوچه به طرف آن حرکت می‌کنند که با تیراندازی مستقیم آنان مواجهه می‌شوند. که در این بین یک نوجوان ۱۴ ساله به نام مسلم (در شناسنامه علی) رستمی فرزند محمد، مورد اصابت گلوله در ناحیه شکم قرار می‌گیرد. وی در مسیر انتقال به بیمارستان میناب و قبل از ورود به اتاق عمل جان می‌دهد و فوت می‌کند و یک فرد دیگر به نام قاسم ملاحی ۳۲ ساله از ناحیه ساق پا زخمی می‌شود.»
وی همچنین افزود: «امروز نیز وضعیت دو روستای کلاهی و کرگان حالت نظامی شده و نزدیک ۵۰ ماشین ماموران انتظامی در روستا پیاده شده و ماشین‌های نیسان باری را از سطح روستا جمع می‌کنند و با خود می‌برند؛ چون از ماشین‌های نیسان باری برای حمل و جابه‌جایی سوخت درون روستا استفاده می‌شده است.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com