امروز قصد دارم از بانوانی بنویسم که روزی در تقویم جمهوری اسلامی ندارند. سالهاست که روز زن (زن متاهل) و روز مادر (مادر متاهل) جشن گرفته می‌شود.

در سال‌های اخیر به دلیل بالا رفتن سن ازدواج روز دختر هم باب شده اما غافل از اینکه بانوان بالغ و قدرتمند سرزمین من نیازی به ازدواج ندارند برای اینکه زن خوانده شوند. بانویی که ازدواج نکرده، همسرش فوت کرده یا مطلقه است یک زن کامل است. او پر از شور و بازیگوشی ‌‌و عشق و رویاست، معشوق دارد و زنانگی را میشناسد.

همانطور که همه ما میدانیم که جمهوری ننگین اسلامی فارغ از تمام آسیب هایی که از نظر اقتصادی به مردم ما وارد می‌کند، از نظر اجتماعی نیز حقوق بشر را لگدمال می‌کند، مؤکدا حقوق زنان سرزمینم را. متاسفانه این حکومت با تاکید فراوان بر ازدواج و روابط شرعی و فرهنگ مردسالار ‌‌و همزمان ایجاد وضعیت بد اقتصادی، هم شرایط ازدواج کردن را هرچه سخت تر کرده است و هم اعتبار و احترام بانوان سرزمینم را به رهن یک خواستگاری، عقدنامه و لباس سفید برده است.

امروز میخواهم صدای زنانی باشم که روز زن و روز دختر درجه‌ای از حقارت و سرخوردگی را تجربه می‌کنند. میخواهم از زنانی بنویسم که آزادی را سالهاست که قاچاق می‌کنند، دزدکی عاشق می‌شوند، دزدکی به دیدار معشوق میروند، دزدکی قلبشان شکسته می‌شود و اجازه ندارند لب باز کنند. امروز میخواهم از عشق‌های و‌ هجران‌های واقعی بنویسم که اعتبار ندارند چرا که روی کاغذ و با تایید خانواده‌ها اتفاق نیفتاده‌اند.

آیا تا به حال به این زنان که معشوق کسی هستند، به اصطلاح امروزی دوست دختر کسی هستند فکر کرده‌ایم؟ روز آنها چه موقع جشن گرفته می‌شود؟ آیا به زنان مطلقه و بیوه سرزمینم فکر کرده‌ایم که بعد از طلاق یا فوت همسر دیگر نه دختر هستند و نه زن، چه کسی روز آنها را جشن می‌گیرد؟

دسته بندی تقویم اسلامی هر ساله عده زیادی از بانوان سرزمینم را مورد خشونت کلامی و رفتاری قرار میدهد.

امروز اگر قدرت تغییر اقتصادی در جامعه را نداریم، ولی قدرت از بین بردن خشونت بر علیه زنان را داریم، بیاییم دست به دست هم بدهیم و این دسته بندی اسلامی را از بین ببریم. سال آینده روز زن به دوست دختر خود کادو بدهید چرا که او‌یک زن است، یک زن تمام عیار، با سواد و با دانش، پر از شور زنانگی، پر از عشق. خانواده‌های نازنین به زنان خانواده فارغ از عنوانی که در فرهنگ اسلامی میگیرند تحت عنوان مجرد، متاهل، مطلقه و بیوه کادو بدهید. عشق بدهید.

به امید روزی که عشق در سرزمین ما جرم نباشد، عشق جشن گرفته شود، فارغ از مشروعیت اسلامی.

به امید روزی که زنان سرزمینم در عرصه عمومی، روی صفحات اینستاگرام و فیس بوک خود طنازی کنند، به خود ببالند که معشوق کسی هستند و کادو روز زن دریافت کرده‌اند.
امروز از همه شما عزیزان به خصوص شما زنان سرزمینم درخواست میکنم که شجاعانه این پست را تا جایی که میتوانید در شبکات اجتماعی نشر دهید.

با امید به آزادی ایران ما

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)