ماف نیوز: زندانی کُرد مبتلا به سرطان روده که در زندان میناب در شرایط وخیمی به سر میبرد، هنوز به صورت جدی هیچ اقدامی جهت معالجه‌ی وی انجام نگرفته است.

به گزارش ماف نیوز، “افشین سهراب زاده” فرزند بهروز که در تاریخ ۱۷ آذر ۱۳۸۸ در شهر کامیاران دستگیر و مدتی زیادی در اداره اطلاعات این شهر شکنجه شده و بعدها به ۲۵ سال زندان محکوم شد، از مدتها پیش در زندان میناب دچار وضعیت وخیمی شده و علی رغم تشخیص پزشکین بهداری زندان مبنی بر ابتلای وی به سرطان روده، اما تاکنون هیچ اقدام موثری جهت درمان وی انجام نگرفته است.

یک منبع مطلع از زندان میناب به ماف نیوز گفت: اکنون این زندانی با بیماری سرطان دست و پنجه نرم میکند و طبق اعلام پزشکین بهداری زندان میناب، در صورتی که مورد معالجه قرار نگیرد، احتمال مرگ وی وجود دارد.

این زندانی ۲۳ ساله‌ی کرمانشاهی، سال گذشته نیز بعد از ۲۳ روز اعتصاب غذا و به بهانه‌ی اعزام به بیمارستان، مجبور به شکستن اعتصاب غذای خود شده بود، دوباره بدون معالجه به زندان میناب باز گردانده شده بود.

افشین سهراب زاده ساله به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُرد در شعبه ۲ دادگاه انقلاب اسلامی شهر سنندج به قضاوت “مصطفی طیاری” به ۲۵ سال زندان و تبعید به میناب محکوم شده است و هم‌اکنون ۵ سال از مدت زمان حبس خود را سپری کرده است.

پیشتر نیز این زندانی کُرد در اعتراض به وضعیت وخیم خود و عدم معالجه‌ی پزشکی، اقدام به خودکشی کرده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com