unnamedدر پی انتقال شش زندانی عقیدتی اهل سنت برای اجرای حکم اعدام، دستکم ۷۷ زندانی اهل سنت در زندان رجایی شهر دست به اعتصاب غذا زدند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اخرین خبرها حاکی از ان است که شش زندانی اهل سنت رجائی شهر اعتصاب غذای خود را اعلام کرده و اظهار داشته اند که تا لغو حکم اعدام انها دست از اعتصاب غذای خود برنخواهند داشت.
همچنین زندانیان اهل سنت رجائی شهر برای اعلام همبستگی با این زندانیان و لغو احکام ظالمانه اعدام این شش زندانی دست به اعتصاب غذای زده و اعلام کرده اند تا برگشت هم بندیهای خود به این اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.
ساعت اولیه صبح امروز سه شنبه بیش از صد تن از نیروهای گارد ویژه زندان رجایی شهر بعد از یورش به سالن ۱۰، شش از تن زندانیان عقیدتی اهل که محکوم به اعدام بنام های حامد احمدی ،جمشید و جهانگیر دهقانی،کمال ملایی،هادی حسینی و صدیق محمدی را جدا نموده و با دست بند و پا بند و چشم بند به مکان نامعلومی منتقل کردند.
بنا به گفته ی مسوول حفاظت زندان امروز احکام اعدام این شش زندانی اجرا خواهد شد.
همچنین بنابه گفته یکی از هم بندهای این زندانیان این شش زندانی در حین انتقال توسط مامورین امنیتی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و حتی اجازه گرفتن وضو به انها داده نشده است و به انان توهین و فحاشی نموده و دستبند و پابندهایشان را انچنان محکم بسته اند که دست و پاهایشان را زخمی نموده و دچار خونریزی شده اند.
از طرفی دیگر حبیب الله احمدی پدر حامد احمدی که هم اکنون با دیگر خانواده ها در راه زندان هستند به کمپین گفت که طی تماسی که مسولین زندان رجایی شهر به انان اعلام کرده اند که تا ساعت ۱۶ امروز فرصت دارند خود را به زندان رسانده و با فرزندان خود اخرین ملاقات را داشته باشند و فردا صبح حکم اعدام انان در زندان رجایی شهر کرج اجرا خواهد شد.
همچنین امروز تمامی اعزامها به دادگاه و بیمارستان‌ها بنا به دلایل امنیتی لغو شده و تلفن‌ های زندان نیز قطع و ارتباط زندانیان با بیرون کاملا قطع شده است و تمامی مامورین اعم از سربازان وظیفه به حالت اماده باش کامل در امده اند، حتی از زندان های قزل حصار و اوین نیز نیروهای گارد ضد شورش به زندان رجائی شهر امده و در انجا مستقر شده اند تا بعد از اجرای احتمالی احکام اعدام، همانند گذشته کوچکترین تشنج و اشوب را به شدت سر کوب کنند.
حامد احمدی فرزند حبیب‌الله متولد ۱۳۶۰، کمال ملایی فرزند احمد متولد ۱۳۶۳، جمشید دهقانی فرزند خدارحم متولد ۱۳۶۴، جهانگیر دهقانی فرزند خدارحم ۱۳۶۵، صدیق محمدی فرزند حسین متولد ۱۳۶۵ و سید هادی حسینی فرزند محی الدین متولد ۱۳۶۲ شش زندانی عقیدتی اهل سنت در زندان قزل‌حصار می‌باشند که حکم ایشان در دیوان عالی کشور به تایید رسیده و خطر اجرای حکم ایشان بار‌ها از سوی محافل حقوق بشری منتشر شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com