دو کودک به تنهایی و با شیوه‌ای بسیار عجیب و زیرکانه توانستند، پس از شش ماه از دست شبه‌نظامیان دولت اسلامی، «داعش» نجات پیدا کنند.

پس از آن‌که تروریست‌های داعش توانستند روستایی در غرب کوبانی را به کنترل خود دربیاورند، «علی عمر عثمان» ١٢ ساله و «عدنان عمر عثمان» ١٠ ساله، توانستند به مدت شش ماه، خود را در یک خانه قایم کردند، بدون آن‌که عملی انجام بدهند که افراد داعش به حضور آن‌ها در آن روستا که از سکنه خالی شده بود پی ببرند.

خانه‌ای که این دو کودک در آن به مدت شش ماه خود را از چشم افراد داعش قایم کرده بودند، در روستای «قادسیه» در غرب کوبانی واقع شده، که از سوی داعش تصرف شده بود و تمام ساکنان آن، روستا را از ترس قتل عام شبه‌نظامیان داعش ترک کرده بودند.

faridi1

علی که دوازده سال سن دارد می‌گوید، روز نوزدهم سپتامبر ٢٠١۴ که تروریست‌های داعش به روستا حمله کردند، به همراه برادرم عدنان به خانه‌امان رفتیم تا لباس‌هاتمان را با خودمان برداریم، اما وقتی وقتی خواستیم از خانه خارج شویم دیدیم که محله‌امان در محاصره ترورست‌های داعش قرار گرفته، برای همین نتوانستیم به همراه پدر و مادرمان فرار کنیم و در خانه ماندیم.

علی ١٢ ساله همچنین می‌گوید، در این مدت شش ماه در حالی که روستا در دست داعشی‌ها بود و ما در خانه بودیم، زندگی بسیار سختی را را سپری کردیم، تمام خوارکی‌هایی را که در خانه بود، جیره‌بندی کردیم و کم کم مصرف کردیم و زمانی هم که باران می‌بارید، از آن برای آب خوردن استفاده می‌کردیم.

faridi2

این کودک همچنین می‌گوید، بیشتر اوقات تروریست‌های داعش روستا را ترک می‌کردند، برای همین وقتی که آن‌ها در روستا نبودند، ما می‌توانستیم، با احتیاط زیاد درب حیاط را بازکنیم و پس از حصول اطمینان از نبودن داعشی‌ها بیرون بیاییم و به ویژه زمانی که باران می‌بارید مقداری آب باران برای خودمان تهیه کنیم.

او می‌گوید در این شش ماه زندگی بسیار سخت و پر از ترس و استرسی را پشت سر گذاشتیم.

بیشتر بخوانید

مصاحبه با یک اسیر داعش که قصد عملیات انتحاری داشت

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com