دولت اسلامی توسط آمریکا و متحدانش حفاظت می شود:
برگردان: آمادور نویدی
می خواهند به ما بقبولانند که داعش را نمی توان توسط ائتلاف نظامی ۱۹ کشور  به رهبری آمریکای قدرتمند شکست داد…کمپین عملیات هوائی برای نابودی داعش درنظر گرفته نشده است…فرمان مبارزه ضدتروریستی یک بهانه است. آمریکا در صدر «کشورهای حامی تروریسم» در جهان است…داعش نه فقط توسط آمریکا و متحدانش حفاظت میشود٬ بلکه توسط آمریکا و ناتو٬ با حمایت اسرائیل و متحدان خلیج فارس واشنگتن آموزش دیده و تأمین مالی می شوند.

Michel Chossudovsky-big

طبق خبرها از اوت ۲۰۱۴ ٬ نیروی هوائی آمریکا با حمایت ائتلاف ۱۹ کشور بطور خستگی ناپذیر با تشدید کمپین هوائی٬ بریگاردهای داعش را در عراق و سوریه آشکار مورد هدف قرار داده اند.ISIS-made-in-USA1

بنابر گزارش خبری وزارت دفاع آمریکا٬ بیش از ۱۶۰۰۰ حمله هوائی از اوت ۲۰۱۴ تا اواسط ژانویه ۲۰۱۵ انجام گرفته است. شصت درصد از حملات هوائی توسط نیروی هوائی آمریکا با استفاده از جت های جنگنده٬ و با قابلیت بمباران پیشرفته صورت پذیرفته است («۱۱درصد از پرواز ضد داعش  را آرون مهتا٬ ای- ۱۰ انجام داد». اخبار دفاع٬ ۱۹ ژانویه٬  ۲۰۱۵)

(Aaron Mehta, “A-10 Performing 11 Percent of Anti-ISIS Sorties”Defense News, January ۱۹, ۲۰۱۵.)

حملات هوائی گاهگاهی توسط رسانه ها بجای یک جنگ تمام عیار علیه سوریه و عراق٬ به عنوان عملیات ضد تروریستی «نرم»٬ توصیف شده است.

طبق گفته ماکس بوت٬ عضو ارشد امنیت ملی در شورای روابط خارجی این عملیات هوائی در مقیاس بزرگ که منجر به تلفات بی شمار شهروندان غیرنظامی شده است٬ بطور معمول توسط رسانه های جریان اصلی دروغ گزارش شده است. «استراتژی اوباما در سوریه و عراق بی اثر است/کار نمی کند… [چون] عملیات بمباران آمریکا علیه داعش بطور قابل ملاحظه ای مهار شده است«. (نیوزویک٬ ۱۷ فوریه٬ ۲۰۱۵ ٬ تأکید اضافه شد).

(Newsweek, February 17, 2015, emphasis added).

آمریکائی ها را قانع کرده اند که داعش نیروی توانمندی است که با ارتش آمریکا مقابله می کند و تهدیدی برای تمدن غرب است. اصرار  گزارش رسانه ها آن است که نیروی هوائی آمریکا شکست خورده است و «اوباما باید با تمام امکانات خود » بطور مؤثر با این «دشمن خارجی » مقابله کند.

بنابرگزارش شورای روابط خارجی ماکس بوت٬ پاسخ٬ تشدید عملیات نظامی است: چیزی که رئیس جمهور احتیاج دارد «اعزام هواپیماهای بیشتر٬ مشاوران نظامی٬ و نیروهای عملیات ویژه است٬ و باید محدودیت هائی را که تحت آن عمل می شود شل کرد. » (همانجا)300px-F-16_June_2008

اف- ۱۶ جنگنده فالکون

چه نوع هواپیما هائی در این عملیات هوائی درگیرند؟ جنگنده فالکون اف -۱۶(F-16 Fighting Falcon) ٬ (در بالا)٬ ضربت عقاب اف – ۱۵ ایی(The F-15E Strike Eagle) (در پائین)٬ گراز ای – ۱۰ ( A-10 Warthog)٬ لازم به ذکر نیست که از هواپیمای جنگنده تاکتیکی راپتور نهان/مخفی لاکهید مارتین اف – ۲۲ نام برد.

300px-F-15E_Strike_Eagle

اف – ۱۵ایی نیروی هوائی آمریکا

سئوالی از خوانندگان

چرا نیروی هوائی آمریکا قادر به نابودی داعش نشد که در ابتدا تا حد زیادی مجهز به سلاح های متعارف کوچک بود. لازم به ذکر رژه وانت های تویوتا نیست؟

از همان ابتدا٬ این کمپین عملیات هوائی بسوی داعش هدف گیری نشده بود. شواهد اثبات می کند که داعش هدف نیست. کاملا برعکس. حملات هوائی برای نابودی زیربنای اقتصادی عراق و سوریه درنظر گرفته شده است.

ما از خوانندگان می خواهیم که با دقت به تصویر زیر نگاه کنند٬ که کاروان وانت ها از یک دهانه ۲۰۰ کیلومتری صحرای باز به عراق وارد می شوند که دو کشور (عراق و سوریه) را از هم جدا می کند.

این کاروان در ژوئن ۲۰۱۴ وارد عراق شد.

ISIS_CIA_Convoy

از نظر نظامی چه چیزی برای ازبین بردن کاروان تویوتاهای بدون قابلیت ضدهوائی داعش مورد نیاز بود؟

بدون این که درکی از مسائل نظامی داشته باشیم٬ این تصویر بطور غریزی به انسان میگوید که چکار باید کرد.

اگر آن ها(آمریکا و ائتلاف) می خواستند تا بریگارد داعش را نابود کنند٬ می توانستند با بمباران معروف به «بمباران فرشی»(یا خوشه ای- م)٬ کاروان وانت های تویوتا را زمان عبور از کویر از سوریه به عراق در ژوئن سال ۲۰۱۴نابود سازند.

پاسخ بسیار روشن است٬ با این صورت باز هم حتی یک رسانه جریان اصلی این را تصدیق نکرده است.

کویر سایرو- عربی(Syro-Arabian ) یک قلمرو باز است (به نقشه نگاه کنید).

iraq_climate_map_03

از نقطه نظر نظامی با آن همه جت های جنگنده (اف  ۱۵ ٬ اف ۲۲ مخفی٬ اف ۱۶)٬ بقول معروف مثل » خوردن تکه ای کیک/ کاری آسان «٬ یک عملیات جراحی سریع و مناسب بود٬ که کاروان داعش را در طول چند ساعت نابود می کرد.

بجایش ما شاهد شش ماه حملات هوائی و بمباران ادامه دار بوده ایم٬ و دشمن تروریستی هنور  سالم٬ کامل و دست نخورده باقی مانده است.

(در مقایسه٬ بمباران یوگسلاوی توسط حملات ناتو در سال ۱۹۹۹ ٬ حدود سه ماه طول کشید (۲۴ مارس – ۱۰ ژوئن٬ ۱۹۹۹).

و می خواهند به ما بقبولانند که داعش را نمی توان توسط ائتلاف نظامی ۱۹ کشور  به رهبری آمریکای قدرتمند شکست داد.

کمپین عملیات هوائی برای نابودی داعش درنظر گرفته نشده است.

فرمان مبارزه ضدتروریستی یک بهانه است. آمریکا در صدر «کشورهای حامی تروریسم» در جهان است.

داعش نه فقط توسط آمریکا و متحدانش حفاظت میشود٬ بلکه توسط آمریکا و ناتو٬ با حمایت اسرائیل و متحدان خلیج فارس واشنگتن آموزش دیده و تأمین مالی می شوند.

برگردانه شده از:

Obama’s “Fake War” against the Islamic State (ISIS). The Islamic State is Protected by the US and its AlliesBy Prof Michel Chossudovsky, February 19, 2015

http://www.globalresearch.ca/obamas-fake-war-against-the-islamic-state-isis-the-islamic-state-is-protected-by-the-us-and-its-allies/5432163

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com