ماموران امنیتی با احضار خانواده و اقوام برخی فعالان سیاسی سبز خارج از کشور، آنها را برای طلاق و قطع ارتباطات خانوادگی تحت فشار گذاشته و به برخورد قضایی و امنیتی تهدید کرده اند.

بر اساس گزارش تارنمای کلمه، رفتارهای شرم آور برخی بازجویان که پیش از این هم سابقه داشت، این بار زندگی مشترک برخی فعالان سیاسی جوان را هدف گرفته و تعلقات خانوادگی را به ابزاری برای فشارهای امنیتی غیر انسانی بر آنها تبدیل کرده است.

پیش از این هم سابقه داشت که بازجویان تلاش کنند زندانیان سیاسی را از طریق تهدید خانواده آنها تحت فشار بگذارند. از جمله این موارد، برخورد غیر اخلاقی یکی از بازجویان سپاه بود که با تهدید همسر علیرضا رجایی فعال ملی مذهبی به تبعید از زندان اوین، از او خواسته بودند از همسرش طلاق بگیرد.

این رفتار به قدری سخیف بود که ابوالفضل قدیانی در نامه ای به رئیس قوه قضاییه، درباره آن نوشت: من به عنوان یک زندانی سیاسی در رژیم گذشته اعلام می کنم که برخوردهای مورد حمایت شما روی ساواک شاه مخلوع را با تمام مفاسد و شکنجه گری‌هایش سفید کرده… در آن رژیم علی رغم همه مفاسد و ظلم‌هایش حرمت خانواده‌های زندانیان رعایت می‌شد و هیچ مشکلی برای همسر و فرزندان زندانیان سیاسی ایجاد نمی‌شد.

حالا همین برخورد غیر اسلامی و غیر انسانی، بار دیگر در خصوص برخی فعالان خارج از کشور نیز به کار گرفته شده است؛ به طوری که در یک مورد، بازجویان با احضار و تهدید پدر همسر یکی از فعالان سیاسی جوان که تنها یک سال از ازدواج وی می گذرد، خواستار طلاق و جدایی آنها شده اند.

ماموران امنیتی همچنین با تهدید خانواده این فعال سبز و صحبت کردن از احتمال مرگ ناگهانی او همانند یک عضو دیگر خانواده، خواستار بازگشت وی به کشور و معرفی خود به ماموران شده اند و مدارک شخصی او و همسرش از جمله سند ازدواج آنها را نیز بدون هیچ توجیهی توقیف کرده و خواستار طلاق آنها شده اند.

جالب اینجاست که با وجود چنین رفتارهایی که به وضوح نمایانگر سقوط اخلاقی ماموران رسمی نظام در حوزه های قضایی و امنیتی است، صادق لاریجانی رئیس دستگاه قضایی ادعا می کند نظام بنا ندارد به مخالفان و منتقدان ظلم کند و مرتکب هیچ ظلمی به محصوران و زندانیان سیاسی نشده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com