minha

انفجار مین منجر به جان باختن «نور علی صفری» کشاورز اهل روستای «تنگاب کهنه» از توابع قصر شیرین شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نور علی صفری یکی از کشاورزان کُرد ساکن روستای تنگاب کهنه از توابع قصر شیرین در استان کرمانشاه، روز دوشنبه ۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، در زمان باغداری در باغ خود در جاده نفت شهر، حوالی پاسگاه زین الکش، بر اثر انفجار مین جان خود را از دست داد.

این انفجار در اراضی‌ای که از سوی حکومت در قصر شیرین “مناطق پاکسازی شده” اعلام شده بود، روی داده است.

گفته شده مین منفجر شده، از مین‌های به جای مانده از جنگ ایران و عراق بوده و هر بار جان شهروندان و حیوانات را گرفته و همچنین به ماشین و ابزارآلات کشاورزان زیان می‌رساند.

در این باره کُردپا به نقل از منبع خود نوشته: «نور علی صفری براثر انفجار مین ناشی از برخورد با بیل کشاورزی، به شدت از ناحیه پای چپ زخمی شده و بر اثر شدت جراحات وارده جان باخته است.»

یک منبع مطلع کمپین نیز درباره این منطقه گفته: «یگان مهندسی سپاه رسول اکرم کرمانشاه، عملیات پاکسازی و مین‌برداری این منطقه را انجام داده است. این در زمانی بوده که مرکز مین‌زدایی وابسته به وزارت کشور، کار پاکسازی را به شرکت‌ها، ارتش و سپاه واگذار می‌کرده است.»

گفتنی است در استان کرمانشاه، در بهمن‌ماه ۱۳۹۱، از سوی وزارت دفاع کشور جشن اتمام پاکسازی مناطق آلوده به مین در این استان، برگزار و سند تحویل این اراضی به استانداری تحویل داده شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com