zahra-khandanزهرا خندان از بازداشت‌شدگان چند ماهه اخیر است. او دوشنبه ۲۹ دی‌ماه، در منزل خود بازداشت و امروز سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه، پس از یک ماه آزاد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زهرا خندان دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و روزنامه‌نگاری که سابقه کار در خبرگزاری کار ایران (ایلنا) را نیز دارد،امروز سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، در حالی از زندان آزاد شد که نزدیک به یک ماه را در بازداشت نیروهای امنیتی گذرانده است.
گفته شده وی پیش‌تر نیز به علت فعالیت دانشجویی در دولت دهم٬ به صورت موقت از تحصیل محروم شده بود.
این روزنامه‌نگار و فعال دانشجویی، از دانشجویان محروم از تحصیل پلی تکنیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر بوده و در دوره‌ای بازداشت شده که روند احضار، بازجویی و بازداشت فعالان شبکه‌های مجازی در دولت روحانی در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.
گفتنی است از تعداد و آمار دقیق بازداشت‌شدگان ماه‌های اخیر به دلیل نگرانی و ترس خانوده‌های آنان از تهدید و فشار نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در ایران، اطلاعی در دست نیست و گمانه‌زنی‌های فعالان حقوق بشر بیش از مواردی است که رسانه‌ای شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com