ماف نیوز: سپاه پاسداران ایران در شهر هلبجه‌ی کُردستان فدرال، یک افسر پایه‌بلند پیشمرگ را ربود.

به گزارش ماف نیوز، امروز یکشنبه ۲۶ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۳ خورشیدی، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که با همکاری نیروهای “اتحادیه‌ی میهنی کُردستان” (یه‌کیتی)، تحت عنوان “نبرد علیه شبه‌نظامیان دولت اسلامی موسوم به داعش”، وارد خاک کُردستان فدرال شده‌اند، در روستای “امامی” در استان هلبجه، لیوا “سید بهاءالدین” به همراه دو تن از نگهبانان وی را ربوده و به محل نامعلومی منتقل کرده‌اند.

“فاضل بشارتی” مسئول دفتر محلی شماره‌ی ۱۲ی حزب دموکرات کُردستان (به رهبری مسعود بارزانی) در کنفرانسی مطبوعاتی در هلبجه اذعان داشت: لیوا “سید بهاءالدین” که از افسران پیشمرگ بازنشسته‌ی این حزب بوده، امروز از سوی افراد مسلح وابسته به سپاه پاسداران، به همراه دو تن از نگهبانان خود به نامهای “علی علی” و “کوسار عثمان” ربوده شده و تاکنون هیچ خبری از سرنوشت‌شان در دست نیست.

این مسئول پیشمرگه گفت: بعد از اطلاع از موثق‌بودن خبر، مراجع کُردستان و حزب دموکرات و آژانس محافظت کُردستان را در جریان امر قرار داده است.

لیوا سید بهاءالدین، از افسران پایه‌بلند بازنشسته می‌باشد که در دو قیام کُردها به نام “ایلول” و “گولان” شرکت داشته و سه تن از اعضای خانواده‌ی وی در نبردهای متفاوت جان خود را از دست داده‌اند که یکی از آنها برادر وی به نام “رائید کیهان” بود که در نبرد با شبه‌نظامیان داعش در منطقه‌ی “گولاله” جان خود را از دست داد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com