«وحیده نگین»، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه بیش‌ترین تعداد زنان سرپرست خانوار در گروه سنی ۵۰ تا ۵۹ سال قراردارد، گفت: ۸۹۷۳ نفر از زنان سرپرست خانوار زیر ۲۰ سال سن دارند.

خبرگزاری کار ایران «ایلنا» روز یک‌شنبه بیست و ششم بهمن ماه گزارش داده است، وحیده نگین در گفت‌وگو با این خبرگزاری، در مورد تعداد زنان سرپرست خانوار زیر ۲۰ سال گفته است: بر اساس اطلاعات به دست آمده، زنان سرپرست خانوار زیر ۲۰ سال ۴/. درصد از کل زنان سرپرست خانوار کشور یعنی حدود ۸۹۷۳ نفر از این گروه را تشکیل می‌دهند،

براساس این گزارش وی همجنین گفته است، «اما بیشترین تعداد زنان سرپرست خانوار متعلق به گروه سنی۵۰ تا ۵۹ سال با تعداد حدود ۵۴۸ هزار ۸۵۸ نفر یعنی ۲۱ درصد زنان سرپرست خانوار است.»

zanan

وی همچنین در پاسخ به این سوال که همایش زنان در مسیر توسعه که ماه گذشته توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، چه دستاوردهایی را در پی داشت؛ اظهار کرد: «در حال جمع بندی دستاورد‌های راهبردی این همایش هستیم. این دستاورد‌ها می‌تواند، هم در دستور کار وزارتخانه‌ها قرار بگیرد و هم در تدوین برنامه ششم توسعه مورد توجه باشد.»

بنابر این گزارش، مشاور وزیر کار اظهار کرده است: «ما در شوراهای مشورتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی حضور داریم و با توجه به نتایج این همایش پیشنهادات خود را به این سازمان برای استفاده در برنامه ششم توسعه ارائه خواهیم داد.»

خانم «نگین» در ارتباط با اقدامات وزارت کار در راستای تعاونی‌های زنان افزوده است: «اکنون در حال فعالیت در راستای تکمیل بانک اطلاعاتی تعاونی‌های زنان و شبکه‌سازی آنها هستیم، زیرا از طریق شبکه‌سازی امکان آموزش تعاونی‌ها ساده‌تر شده و همچنین سبب می‌شود که این تعاونی‌ها یکدیگر را بشناسند و از امکانات هم بهره بگیرند تا یک محصول از ابتدا تا انتها تنها با کمک همین تعاونی‌ها، تولید و به فروش برسد.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com