فعالان در تبعید: صدها تن از شهروندان کُرد اهل مریوان در حمایت از نجات دریاچه زریبار در این شهر، در جاده منتهی به این دریاچه، راه پیمایی کردند.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»،  روز جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳، درپی فراخوان انجمن سبز چیا با عنوان «یک روزم برای زریبار» ، صدها تن از مردم شهر مریوان در واکنش به وضعیت اسفبار دریاچه زریبار ، خواهان اقدامات فوری برای نجات این دریاچه شدند.

سرودخوانی مردمی، پیام انجمن سبز چیا و سخنان فرماندار مریوان و مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان کُردستان؛ بخشی از برنامه راهپیمایی این روز بود.

تصاویری از راهپیمایی این روز که توسط وب سایت کردپا منتشر شده است:

راهپیمایی صدها تن از اهالی مریوان در حمایت از دریاچه زریبار3

راهپیمایی صدها تن از اهالی مریوان در حمایت از دریاچه زریبار

راهپیمایی صدها تن از اهالی مریوان در حمایت از دریاچه زریبار1

راهپیمایی صدها تن از اهالی مریوان در حمایت از دریاچه زریبار2

راهپیمایی صدها تن از اهالی مریوان در حمایت از دریاچه زریبار4

راهپیمایی صدها تن از اهالی مریوان در حمایت از دریاچه زریبار5

گفتنی است تالاب آب شیرین زریبار یا زریوار (به کردی:Zrêbar, Zrêwar) در فاصله ۳ کیلومتری غرب شهر مریوان، در کردستان ایران و از مکان‌های دیدنی و گردشگری این استان است.

دریاچه زریبار و دریاچه ارومیه  به علت بی‌توجهی و سوء مدیریت نهادهای ذیربط، با بحران جدی و خطر نابودی قرار دارد و احتمالاً  در آینده در لیست سیاه تالاب‌های «مونترو» قرار خواهد گرفت .

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com