​افشین سهراب‌زاده در زندان میناب در تبعید به سر می‌برد، رییس دادگستری استان کردستان از اعزام به مرخصی درمانی این زندانی مبتلا به سرطان روده ممانعت می‌کند.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، افشین سهراب‌زاده ۲۳ ساله است، وی به دلیل بیماری سرطان روده و خونریزی داخلی به شدت در وضعیت نامناسبی قرار دارد. پزشک معتمد کمیسون پزشکی زندان‌های استان هرمزگان پس از معالجه او با ارسال نامه‌ای به مسوولان زندان و دادستان شهر میناب وضعیت او را بحرانی اعلام کرده است، با این حال هنوز او به بیمارستان منتقل نشده است و دادگستری استان کردستان هم با اعزام به مرخصی درمانی وی مخالفت می‌کند.
یک منبع مطلع در این باره به کمپین گفت: «حدود هشت ماه پیش دادگاه انقلاب سنندج وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی برای مرخصی درمانی این زندانی صادر کرده است. خانواده افشین وسایل خانه‌شان را حراج کردند و از جاهای مختلف قرض کردند تا وثیقه را تهیه کنند، حالا هم پس از تهیه این پول و موافقت قاضی ناظر بر زندان میناب و دادستان این شهر که نهایتا مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان وثیقه در نظر گرفته شده، رییس دادگستری استان کردستان با اعزام این زندانی به مرخصی درمانی مخالفت می‌کند.»
این منبع همچنین گفته: «حتی مسوول زندان میناب طی نامه‌ای رسمی خطاب به دادگستری سنندج گفته در صورت عدم موافقت با اعزام این زندانی به مرخصی درمانی، احتمال مرگ وی حتمی و مسوول مرگ این زندانی دادگستری استان کردستان است.»
این منبع در خصوص وضعیت فعلی افشین سهراب‌زاده به «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفت: «دردهای او تنها با تزریق مسکن از سوی پزشک بهداری زندان کمی تسکین می‌یابد.»
افشین سهراب‌زاده، ساکن شهر کرمانشاه در ۱۸ خردادماه ۱۳۸۹، توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر کامیاران بازداشت شد و از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب شهر سنندج، به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت (کومله) به ۲۵ سال زندان همراه با تبعید به زندان میناب محکوم شد. او اوایل اسفندماه سال ۱۳۹۰، از زندان مرکزی سسندج به زندان میناب تبعید شد.
این زندانی سیاسی بیمار، ۱۲ تیرماه ۱۳۹۲، در اعتراض به وضعیت بد زندان میناب و تبعیدش به این زندان، با خوردن شیشه‌های لامپ و زدن رگ دستش اقدام به خودکشی کرده بود.
سه‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ – ۱۰ فوریه ۲۰۱۵​

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com