«محمدرضا پورشجری» وبلاگ‌نویس زندانی در اعتصاب غذا، به سلول انفرادی ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شده است. اعتصاب این زندانی سیاسی در پنجمین روز خود همچنان در جریان است.

بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نویسنده وبلاگ «گزارش به خاک ایران» با نام مستعار «سیامک مهر»، که از روز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، در اعتراض به پرونده‌سازی مجدد توسط وزارت اطلاعات و شرایط بلاتکلیف و ناگوار خود، در زندان ندامتگاه مرکزی کرج دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است. وی به سلول انفرادی منتقل شده و با وجود اینکه وضعیت سلامتی‌اش وخیم‌تر شده، این اعتصاب در پنجمین روز خود همچنان ادامه دارد.

برخی از فعالان حقوق بشر گفته‌اند ممکن است این اعتصاب غذا سلامتی و جان این زندانی سیاسی را تهدید کند.

این زندانی بیمار، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، دستگاه قضایی، دولت حسن روحانی و وزارت اطلاعات ایران را مسوول عواقب اعتصاب غذا و سلامت جسمی و روحی خود اعلام کرده است.

محمدرضا پورشجری ۵۱ ساله، ۲۱ شهریورماه ۱۳۸۹، در منزل مسکونی خود در شهر کرج بازداشت شد. او پس از بازداشت به سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر منتقل شد و مدت ۷ ماه مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفت که این فشار‌ها موجب آسیب‌های جسمی جبران ناپذیری بر او شد.

این وبلاگ‌نویس زندانی به اتهام‌های اقدام علیه امنیت کشور، توهین به رهبری و توهین به مقدسات از طریق نوشته‌های خود در وبلاگ شخصی‌اش، از سوی دادگاه انقلاب کرج به تحمل زندان محکوم شد و اول شهریور ماه سال جاری پس از تحمل چهار سال زندان آزاد شد؛ اما تنها ۳۸ روز پس از آزادی یعنی در ۸ مهرماه ماموران وزارت اطلاعات در شهر ارومیه وی را مجددا بازداشت کردند.

وی در این باره و در بخشی از نامه‌ی اعلام اعتصابش گفته بود: «در کرج نیز دوباره توسط ماموران وزارت اطلاعات به سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات کرج معروف به بند ۸ سپاه، واقع در زندان رجایی شهر منتقل شده و در آنجا نیز با فشار، شانتاژ، توهین، تحقیر، اذیت و آزار، تهدید به مرگ و اعدام و با چشمان بسته مرا مورد بازجویی‌های بی پایان قرار گرفتم.»

این وبلاگ‌نویس زندانی، از بیماری‌های متعددی همچون ناراحتی قلبی، دیابت، درد معده، ورم غده پروستات، دیسک کمر، ضعف بینایی، سنگ کلیه و نارسایی کلیوی و همچنین سوءتغذیه رنج می‌برد و روزانه نیاز به مصرف چندین نوع دارو دارد.

چهارشنبه ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ – ۱۱ فوریه ۲۰۱۵

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com