اطلاعیه 

دادخواهی معترضان آبانماه با قدرت به پیش می‌رود

دور دوم دادگاه آبان برگزار میشود

دومین جلسه دادگاه آبان در روزهای ۱۵ الی ۱۷ آبان ۱۴۰۰ برابر با ۴ الی ۶ فوریه ۲۰۲۲  در لندن انگلستان به صورت غیر علنی برگزار میشود.  پس از برگزاری موفق جلسه اول دادگاه ۱۱۶ نفر از خانواده جانباختگان آبان، دستگیر شدگان، معترضین  و شاهدان جنایت از جمله کادر پزشکی و مقامات سابق قضایی و انتظامی برای شهادت دادن در دادگاه داوطلب شده اند. در دادگاه دوم و در طول سه روز قرار است شهادت دهها تن از این شاهدان شنیده شود.

دربخشی از اطلاعیه منتشر شده  از سوی برگزار کنندگان دادگاه آمده است: 

“ پس از دور نخست جلسات این دادگاه که هم‌زمان با دومین سالگرد اعتراضات آبان ۱۳۹۸ طی پنج روز در لندن برگزار شد، ۱۱۶ تن از اعضای خانواده جان‌باختگان و زندانیان، معترضان، کادر پزشکی و مقامات سابق قضایی و انتظامی برای شهادت در دادگاه داوطلب شدند. به همین دلیل هیئت قضات تصمیم به برگزاری دور دوم جلسات دادگاه گرفتند. در این جلسات، تنها روزنامه‌نگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی حضور خواهند داشت.” در این اطلاعیه همچنین گفته شده است که انتظار می‌رود حکم نهایی دادگاه در اواخر بهار ۱۴۰۱ اعلام شود. متن کامل اطلاعیه را در لینک زیر ملاحظه می نمایید.

https://abantribunal.com/fa/1400/11/07/second-hearing/ 

برگزاری جلسه دوم دادگاه آبان را به تمامی دادخواهان تبریک میگوییم. برگزاری این دادگاه و تحقیقات مربوط به جنایت آبانماه ۹۸ قدم موثر و بزرگی در جنبش دادخواهی است. این دادگاه به سرکوب آبان ۹۸ میپردازد و در عین حال دادخواهی و امید  دستیابی به عدالت را  به همگان خاطرنشان کرده، به رژیم اسلامی اخطار می‌دهد که جنایتشان بدون عقوبت نخواهد بود و صدای معترضین و خانواده هایشان را نمیتواند خاموش کنند.

در طول سه روز دادگاه دوم، گزارش هایی از برگزاری دادگاه از سوی رسانه های مختلف  از جمله برنامه  تلویزیونی  کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در کانال جدید و میدیای اجتماعی کمیته  پخش خواهد شد. از شما عزیزان دعوت میکنیم که این گزارشات را در سطح وسیعی از طریق میدیای اجتماعی خود  بازنشر کنید و توجه تعداد وسیعتری از مردم را به این دادگاه جلب کنید. در صورت تمایل در حمایت از جنبش دادخواهی و دادگاه آبان کلیپ صوتی یا تصویری و یا پیام نوشتاری  کوتاهی تهیه کرده برای کمیته ارسال دارید. 

هر قدمی که در جهت محاکمه عاملین و آمرین رژیم جنایتکار اسلامی برداشته میشود  دست رژیم را برای سرکوبهای وسیع محدود می‌کند و جنبش دادخواهی را تقویت و به پیش میبرد. دهها شاهدی که  دادگاه شهادت می‌دهند صدای تعداد وسیعتری از معترضین آبانماه  و خانواده هایی هستند که یا دیگر در میان ما نیستند و یا امکان شهادت دادن در دادگاه را ندارند.   بیایید همه با هم صدای این عزیزان و صدای دادخواهی را به گوش دنیا برسانیم. 

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
دوم فوریه ۲۰۲۲ برابر با سیزدهم بهمن ۱۴۰۰

 برای کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی گزارش و خبر ارسال کرده و همکاری کنید. با ما از طریق کانالهای زیر  در لینک تماس بگیرید :

https://linktr.ee/cfppi

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)