Saeed-Razavi-Faghih-Hospital

سعید رضوی فقیه، فعال سیاسی که دوران حبس خود در زندان رجایی‌شهر کرج است، از هفته‌ی گذشته با دستبند و پابند در بیمارستان “امام‌خمینی” تهران بستری شده است.

به گزارش وب‌سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان، آقای رضوی فقیه در روزهای گذشته تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته و ۵ رگ وی تعویض شده است. با این وجود، او هم‌چنان ممنوع‌الملاقات است و احتمال بازگرداندن وی به زندان بر خلاف توصیه‌ی پزشکان می‌رود.

این عضو سابق شورای مرکزی “دفتر تحکیم وحدت”، روز ۱۵ اسفند سال گذشته، پس از یک سخنرانی در همدان در انتقاد از ساختار حکومت ایران و رهبر آن، علی خامنه‌ای، در منزل مسکونی‌اش در “هشتگرد” بازداشت شد.

سعید رضوی فقیه، در جریان سخنرانی خود در همدان گفته بود: «این حکومت علوی، امروز میثم تمارش بابک زنجانی و مالک اشترش هم سعید مرتضوی است، پس اگر ما حکومت اموی تاسیس می‌کردیم قرار بود با چه کسانی مواجه بشویم.»

او هم‌چنین به صورت تلویحی، بحران جانشینی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را نتیجه‌ی ناکارآمدی او در اداره‌ی کشور و فضای استبدادی کنونی دانسته بود: «در غیبت و خلاء یکی از مقامات جمهوری اسلامی بر سر جانشینی او رقابت‌های خونینی ممکن است اتفاق بیفتد. بلوک‌های قدرتی که موجود هستند ممکن است به نحو غیرقانون‌مند بخواهند بر فرآیند انتخاب جانشین برای او تاثیر بگذارند.»

به دنبال این سخنان و حملات شدید رسانه‌های حامی حکومت به آقای رضوی فقیه، دادستانی تهران ضمن بازداشت وی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که او را برای اجرای حکم یک سال حبسش که از سوی دادگاه تجدیدنظر قطعی شده بود، بازداشت کرده است.

با این وجود، این زندانی سیاسی روز ۲۳ آذرماه امسال، در ارتباط با اظهاراتش در همدان از زندان رجایی‌شهر به دادسرای مستقر در زندان اوین منتقل شد و دو اتهام  “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” و “اخلال در نظم عمومی از طریق برگزاری تجمعات غیرقانونی” به وی تفهیم شد. او پیش‌تر نیز در ارتباط با همین اظهارات، با دو اتهام “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” متهم شده بود که مجموع این اتهامات در صورت پذیرش دادگاه، می‌تواند محکومیتی تا ۱۰ سال حبس را در این پرونده برای سعید رضوی‌فقیه به همراه داشته باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com