Daravish e Bimarدر کم‌تر از یک هفته سه فعال حقوق دراویش از بیمارستان به زندان منتقل شدند

پایگاه خبری دراویش گنابادی در گزارشی از نیمه تمام ماندن پروسه درمان سه فعال حقوق دراویش گنابادی از بیمارستان به زندان خبر داده است. در آخرین مورد افشین کرم‌پور دیروز دوشنبه ۶ بهمن‌ماه، از بیمارستان به زندان بازگردانده شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی و به نقل از مجذوبان نور، افشین کرم‌پور حقوقدان و فعال حقوق دراویش که اخیرا به دلیل دیسک کمر و گردن و تنگی کانال نخاعی، در بیمارستان شهدای تجریش بستری بود، عصر دیروز دوشنبه ۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، با دستور دادستانی تهران و بدون ترخیص پزشک به زندان اوین بازگردانده شد.
گفته شده در کم‌تر از یک هفته اخیر، سه تن از فعالان زندانی حقوق دراویش، بدون ترخیص پزشک و تنها با دستور دادستانی، از مراکز درمانی به زندان اوین منتقل شدند.
در گزارش این پایگاه خبری آمده: «دو روز پیش نیز حمیدرضا مرادی در حالی که طبق تجویز تیم پزشکی بایستی برای مشاوره قلبی به بیمارستان دیگری اعزام می‌شد، در طول مسیر بدون اعلام قبلی، به جای اعزام به بیمارستان، به زندان انتقال یافت. همچنین مصطفی دانشجو نیز که طبق آخرین گزارش‌های پزشکی، قریب به ۵۰ درصد ریه‌اش از کار افتاده بدون ‌آن‌که پزشکان با ترخیص وی موافقت کنند، روز چهارشنبه یکم بهمن‌ماه از سوی دادستانی تهران به زندان اوین بازگردانده شد.»
در بیش‌تر زندان‌های ایران از جمله زندان‌های اوین، رجایی شهر و ارومیه؛ محکومان سیاسی و عقیدتی از نبود امکانات درمانی مناسب، عدم رسیدگی پزشکی، بی تفاوتی مسوولان زندان، کمبود دارو و عدم اعزام به بیمارستان از سوی مسوولان اعتراض داشته‌اند. در موارد بسیاری دیده شده که مسوولان زندان از اعزام و درمان این زندانیان بیمار، حتی با وجود تهیه هزینه درمان از سوی خود زندانی، خودداری کرده‌اند.
سه‌شنبه ۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ – ۲۷ ژانویه ۲۰۱۵​

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com