سازمان های ما [۱] از آغاز تحقیقات مقدماتی دادستان دادگاه بین المللی جزایی در باره وضعیت در فلسطین استقبال می کنند. این امر نویدی برای قربانیان و صلحی پایدار در منطقه است.

دادستانی تمام موارد مربوط را مورد بررسی قرار خواهد داد تا در باره وجود زمینه ای منطقی برای ادامه تحقیقات به تصمیمی آگاهانه دست یابد.
عبدالکریم لاهیجی، رییس فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر، گفت: «امروز ما با تداوم معافیت از مجازات در مورد جرایم بین المللی ارتکابی در درگیری اسراییل ـ فلسطین روبرو هستیم. این گام به جلو که دادستان دادگاه بین المللی جزایی برداشته ارسال نشانه مثبتی برای قربانیان است که جامعه بین المللی صدایشان را نشنیده است.»

شعوان جبارین، نایب رییس فدراسیون و مدیر عمومی مرکز الحق، نیز افزود: «مداخله دادگاه بین المللی جزایی تنها می تواند به تقویت حاکمیت قانون در سطح ملی و پیشگیری از جرایم بعدی بیانجامد.»

دادستان دادگاه بین المللی جزایی اینک تمام اطلاعات مربوط به اتهام ارتکاب جرایم بین المللی را پس از ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ در سرزمین های اشغالی فلسطین، شامل بیت المقدس (اورشلیم) شرقی، مورد بررسی قرار خواهد داد. کشور فلسطین به طور رسمی در تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۱۵ طرف متعاهد اساسنامه دادگاه بین المللی جزایی شد و اعلامیه ای بر اساس ماده ۱۲(۳) آن در مورد پذیرش صلاحیت دادگاه بین المللی جزایی در مورد جرایم ارتکابی در قلمرو خود از تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ به دادگاه سپرد.

هیأت فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر طی دیدار از نوار اشغالی غزه و کرانه باختری فلسطین اشغالی در اکتبر ۲۰۱۴ موفق شد آثار دلخراش عملیات لبه محافظتی در نوار اشغالی غزه و تبعیض روزمره علیه فلسطینیان در سراسر سرزمین های اشغالی فلسطین و نیز گسترش رو به رشد شهرک ها در کرانه باختری را مشاهده و ثبت کند.

فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر از کمیسیون بین المللی تحقیق در باره درگیری غزه، کشور فلسطین و تمام کشورها و سازمان های مربوط می خواهد به طور کامل با دفتر دادستان دادگاه بین المللی جزایی همکاری و فعالیت دادگاه بین المللی جزایی را تسهیل کنند. فدراسیون و سازمان های عضو آن به همکاری با دفتر دادستان دادگاه بین المللی جزایی و کمک به آن برای تحلیل وضعیت و نیز همکاری با کمیسیون بین المللی تحقیق ادامه خواهند داد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com