photo 2015-01-02 00-26-12
نشست «زنان، امنیت و فضای شهری» که توسط گروه «بیدارزنی» قرار بود پنج شنبه ۱۱ دی‌ماه از ساعت ۱۷ برگزار شود به دلیل فشارهای امنیتی لغو شد.

به گفته شاهدان عینی مسئول سرای محله‌ای که قرار بوده نشست در آن برگزار شود این جلسه را ساعتی قبل از برگزاری لغو کرده است. او به برگزارکنندگان این مراسم توضیح داده که شب قبل تلفنی از او خواسته شده این جلسه را لغو کند. این مدیر محله اشاره ای به افرادی که با او تماس گرفته‌اند، نکرده است. برخی از شرکت‌کنندگان ساعت‌ها جلوی در ورودی این مکان ایستاده‌اند تا به بقیه لغو مراسم را اطلاع دهند.

یکی از شرکت کنندگان در این مراسم به کنشگران داوطلب گفت: چندی قبلا ان جی اوی «باهمستان» نشستی شبیه این را برگزار کرده حتی نماینده معاونت امور زنان هم در این مراسم شرکت کرده اما نگاه امنیتی که به فعالان حقوق زنان وجود دارد گویا سبب شده این مراسم لغو شود. در این نشست براساس دعوت‌نامه ای که به دست من رسیده قرار بود به لحاظ حقوقی و جامعه شناسی امنیت زنان در فضای شهری بررسی و تجربه‌های قربانیان اسیدپاشی بیان شود. به نظرمن موضوع نشست کاملاً به حقوق مدنی افراد در جامعه مرتبط است و نمی‌دانم چرا دوباره برخوردی امنیتی را شاهد هستیم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com