نیسان نیوز: “محمدتقی مصباح‌یزدی” گفت: “میرحسین موسوی” و “مهدی کروبی” تنها با حکم حکومتی “علی خامنه‌ای” اعدام نشده‌اند و مجلس در جمهوری اسلامی تنها نقشی “مشورتی” ایفا می‌کند.

به گزارش نیسان نیوز، به نقل از منابع نزدیک به اصلاحات، “مصباح‌یزدی” ضمن تایید خبر حکم عدم اعدام موسوی و کروبی از سوی خامنه‌ای، گفت: پارلمان ایران تنها نقشی مشورتی برای علی خامنه‌ای داشته و تصمیم نهایی را خامنه‌ای میگیرد.

یزدی افزود: اگر حکم حکومتی نبود حکم موسوی و کروبی طبق شرع و قانون اعدام بود و خامنه‌ای اعدام این افراد را به مصلحت “جامعه‎‌ی اسلامی” نمی‌داند و به همین علت اعدام نشده‌اند.

وی اضافه کرده اگر مصلحت نبود آنها باید طبق روال عادی دادگاهی می‌شدند و محکوم به اعدام می‌شدند و حتی نه یکبار اعدام بلکه به دلایل مختلف باید اعدام می‌شدند.

این روحانی محافظه‌کار در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اختیارات ولی فقیه در جامعه اسلامی پرداخته و گفته مشروعیت حصر موسوی و کروبی نیز به حکم حکومتی رهبری است.

وی دامنه اختیارات ولی‌ فقیه را تا جایی دانسته که حتی اجماع نمایندگان مجلس نیز باید به امضای وی برسد.

این اولین بار است که این عالم دینی شیعه در ایران، چنین اظهارنظری درباره‌ی خامنه‌ای کرده است.

به گفته مصباح یزدی مجلس در جمهوری اسلامی فقط نقش “شورایی” دارد و برای همین نمی‌تواند بر خلاف نصّ صریح حکم ولیّ فقیه چیزی تصویب کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com