نیسان نیوز: بعد از گذشت یک ماه از اعتصاب غذای نامحدود زندانیان سیاسی در بند ۱۲ زندان ارومیه، تاکون هیچ پاسخی به درخواستهای این زندانیان داده نشده و “عابد فتاحی” نیز اعلام داشته است که مشکل این زندانیان اصلا سیاسی نبوده و واقعا مشکل کمبود جا در این زندان وجود دارد.

به گزارش نیسان نیوز، بعد از گذشت یک ماه از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان دریای ارومیه در اعتراض به عدم تفکیک جرائم مختلف و نگه‌داری زندانیان جرائم قتل و مواد مخدر در بند سیاسی این زندان، با وجود عدم پاسخ نهادهای حکومتی، “عابد فتاحی” نماینده‌ی مردم ارومیه در پارلمان ایران در گفتگویی با یکی از رسانه‌های خبری جنوب کُردستان عنوان کرد: زندانیان زندان ارومیه هیچ مشکل سیاسی ندارند اما باید بدانیم که واقعا در زندان ارومیه مشکل کمبود جا وجود دارد.

از سوی دیگر آژانس کُردپا که اخبار کُردستان و ایران را پوشش میدهد، نیز مصاحبه‌ای با فتاحی انجام داده که این نماینده‌ی پارلمان ایران، در مصاحبه‌ی خود تاکید داشته است: آنها به عنوان مسئولین حکومتی، پیگیر خواسته‌های زندانیان سیاسی هستند.

فتاحی در پاسخ این سوال که چرا تاکنون اجازه‌ی ملاقات به خانواده‌ی این ۲۹ زندانی سیاسی با آنها داده نشده است، گفت: در صورتی که شرایط مهیا شود، حتما چنین کاری صورت خواهد گرفت اما درباره‌ی چگونگی مهیاشدن شرایط، هیچ اطلاع بیشتری نداد.

این نماینده‌ی پارلمان ایران همچنین می‌گوید: زندانیان سیاسی، از سوی حکومت اسلامی ایران از توجه و عنایت ویژه‌ای برخوردار هستند و ما احترام عقاید مختلف را هم می‌گیریم. اما در مورد شکنجه‌ و اعدام زندانیان سیاسی، پاسخ واضحی نداده و عنوان کرد: هر امری که در مورد زندانیان به وقوع می‌پیوندد، قانونی است و قانون اساسی حکومت اسلامی ایران نیز بر هر چیزی ارجعیت دارد.

این در حالی است که تاکنون بسیاری از فعالین حقوق بشر در ایران، کُردستان و در سطح جهان، درخواست تحقق خواسته‌های این زندانیان را از حکومت ایران کرده‌اند و روز دوشنبه یکم دی‌ماه نیز، فراخوان اعتصاب سراسری در کُردستان و تعطیلی بازار برای حمایت از این زندانیان، از سوی فعالین مدنی و حقوق بشری کُردستان اعلام شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com