مرکز حامیان حقوق بشر: “مادران پارک لاله ایران” با ارسال نامه‌ای به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در ایران، احمد شهید، از انتقال غیر قانونی یکی از حامیان این حرکت به نام حکیمه شکری از زندان اوین به زندان قرچک خبر داده و به این امر اعتراض کرده است.
hakimeshokri

در این نامه عنوان شده که خانم حکیمه شکری که از سال ۲۰۱۲ در زندان اوین به سر می‌برد، در مراسم گرامی‌داشت امیرارشد تاجمیر یکی از شهدای حوادث سال ۸۸ دستگیر شد.
یکی از وکلای حقوق بشری ایران در باره اعتراض “مادران پارک لاله” به مرکز حامیان حقوق بشر می‌گوید: «انتقال خانم شکری به زندان قرچک به دلیل نگهداری ایشان با زندانیان عادی، درحالی که به دلایل سیاسی بازداشت و محکوم شده اند، غیرقانونی و مغایر با قانون طبقه بندی زندانیان بر اساس محتوای حکم است. ضمن اینکه انتقال ایشان به قرچک که محل زندگی ایشان نبوده، مصداق تبعید زندانی هم محسوب می‌شود و مجازات مضاعف است.»

متن کامل بیانیه “مادران پارک لاله” به شرح زیر است:

آقای دکتر احمد شهید
گزارشگرویژه سازمان ملل در مورد حقوق بشر ایران

با درود به اطلاعتان می رسانیم خانم حکیمه شکری ، یکی از همراهان مادران پارک لاله ایران، که تنها به دلیل همدردی و حمایت از مادران کشته شدگان و زندانیان و مفقود شدگان ایران، در سال ۲۰۱۲ ، بازداشت شده ، در تاریخ دوشنبه ۱۵ دسامبر۲۰۱۴ بدون اطلاع قبلی و به صورتی ناگهانی به زندان قرچک ورامین منتقل شده است و با زنان زندانی عادی در شرایط نامناسبی به سرمی برد.
حکیمه شکری زنی جوان ، فرهیخته ، آرام و در عین داشتن بیماری های مختلف در شرایط سخت زندان مقاومت کرده است . او طبق قانون مجازات اسلامی هم اکنون می تواند آزاد باشد ولی متاسفانه نه تنها آزاد نشده بلکه به صورتی غیرقانونی به زندان قرچک ورامین به میان زندانیان عادی زن، منتقل شده است . زندان قرچک ورامین یکی از بدترین زندان های ایران است که زندانیان از ابتدایی ترین حقوق بهداشتی خود نیز محروم هستند.
ما ،مادران پارک لاله ایران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت کلیه زندانیان ایران به ویژه زنان زندانی محبوس در زندان قرچک ورامین ،شدیدا نگران وضعیت حکیمه شکری هستیم و امیدواریم هر چه سریعتر به وضعیت ایشان رسیدگی و ایشان آزاد شود.
حکیمه شکری در نوامبر سال ۲۰۱۱ به دلیل شرکت در مراسم بزرگداشت امیرارشد تاجمیر یکی از شهدای حوادث بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، در بهشت زهرا بازداشت و به بازداشتگاه شهر ری و سپس به بند ۲۰۹ اوین منتقل و بعد از سه ماه به قید وثیقه آزاد شد.
او در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس محکوم شد که۲۲ اکتبر سال ۲۰۱۲ برای اجرای حکم، خود را به زندان اوین معرفی کرد و تا کنون در زندان به سر می‌برد.
با احترام
مادران پارک لاله ایران
۱۸ دسامبر ۲۰۱۴

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com