65sdf4gsd44jklo

یک روز پس از آنکه فائزه هاشمی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد نور گفت که «در مجلس آینده، کار رئیس جمهور را آسان‌تر مى‌کنیم» نیروهای بسیجی با حمله به دانشگاه آزاد مشهد و اشغال سالن آمفی‌تئاتر این دانشگاه، مانع از سخنرانی تازه‌ى او شدند.

فائزه هاشمى در سخنرانى یک روز پیش خود گفته بود: اگر همه مردم باهم تلاش کنیم و نمایندگان واقعی خود را به مجلس آینده بفرستیم کار رئیس جمهور را هم کمی در اداره کشور با این همه بحران آسان تر می کنیم.

به گزارش کلمه، بعدازظهر دیروز نیروهای لباس شخصی و اعضای بسیج با شکستن در اصلی و تخریب نرده های دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، وارد محوطه دانشگاه شدند و با سر دادن شعار، ورود به سالن محل برگزاری مراسم، حمله به سن و قطع میکروفون، مراسمی را که با مجوز هیات نظارت دانشگاه در حال برگزاری بود، برهم زدند و مانع از سخنرانی فائزه هاشمی شدند.

به گفته شاهدان عینی، مهاجمان که یکی از هدایت کنندگان آنها فردی به نام صدیقی از فرماندهان سابق بسیج بوده، با آمادگی قبلی و همراه داشتن سلاح سرد و نارنجک های دست ساز به دانشگاه آمده بودند تا با ایجاد رعب و وحشت، مراسم را برهم بزنند. آنها از قبل تهدید کرده بودند که نخواهند گذاشت فائزه هاشمی در این دانشگاه سخنرانی کند.

خبرگزاری وابسته به سپاه همچون فارس و تسنیم، خبر حمله به دانشگاه آزاد مشهد و جلوگیری از سخنرانی فائزه هاشمی را با عنوان «لغو سخنرانی» پوشش داده و مدعی «اعتراض دانشجویان انقلابی» شده اند.

اما خبرگزاری آنا، وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، گزارش داده که حمله کنندگان دانشجو نبوده اند و از طریق پشت بام ساختمان های اطراف وارد دانشگاه شده اند. این خبرگزاری همچنین تاکید کرده که این مراسم با مجوز قانونی و هماهنگی شورای تامین استان در حال برگزاری بوده است.

بر اساس گزارش های رسیده به کلمه، نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی با وجود حضور در صحنه، هیچ ممانعتی از حمله نیروهای بسیج به دانشگاه نکرده اند و پس از تهدید بسیج به برهم زدن سخنرانی، از سوی استانداری نیز به رئیس دانشگاه اعلام شده که با وجود موافقت قبلی شورای تامین استان، استانداری مسئولیتی در قبال این مراسم برعهده نمی گیرد.

این گزارش همچنین حاکی است وقتی نیروهای حراست دانشگاه برای جلوگیری از گسترش درگیری، قصد داشتند فائزه هاشمی را به سمت بیرون هدایت کنند، مهاجمان با شعار «مرگ بر هاشمی» به سمت وی هجوم بردند و خودروی حامل او را نیز مورد حمله قرار دادند.

مراسم دیروز به میزبانی انجمن اسلامی اندیشه های دانشجویی دانشگاه آزاد واحد مشهد و با مجوز سه نفره هیات نظارت (شامل رئیس واحد، نماینده ولی فقیه و نمانده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی) در حال برگزاری بود که در میانه‌ى سخنرانی ناصر آملی از نیروهای اصلاح طلب خراسان، با هجوم نیروهای بسیجی ناتمام ماند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com