ypj-kobane

برگردان: سمیه رستم پور

در آستانه دومین ماه مقاومت کوبانی، گروهی از سازمانهای فمینیستی در فرانسه، ضمن محکوم کردن حمله گروه دولت اسلامی به کوبانی و حمایتهای مستقیم و غیر مستقیم به داعش برای حمله به کردستان، به اراده و مقاومت مبارزان کوبانی و مخصوصا مبارزان واحدهای مدافع زن درود فرستاده اند و از حق تعیین سرنوشت مردم کرد و مردم روژئاوا حمایت کرده اند.

این گروه از فمینیستها، از گریلاهای کوبانی در مطالبه بدون قید و شرط سلاح های نظامی حمایت کرده و همزمان هرگونه سوءاستفاده از این همبستگی فمینیستی با اهداف نژاد-پرستانه یا اسلام-هراسانه را محکوم کرده اند.
متن فراخوان مورد اشاره بشرح زیر است:

کوبانی و مردم روژئاوا:
سلام و درود فمینیست ها بر اراده و مقاومت نظامی شما!

جمعیت کوبانی درگیر جنگ با مهاجمان مسلح گروه اسلامی داعش است که هدف آنها از میان برداشتن امیدی است که به خودمختاری این مردم به وجود امده است.
زنان و مبارزان کوبانی راه را به ما نشان می دهند!
زنان کوبانی با عزت و شجاعت به این مبارزه پیوسته اند. اگر زنان از حملات شدید (تجاوز و آدم ربایی) این گروه رنج می برند، باید بدانیم که آنها صرفا قربانی نیستند. آنها حدود ۳۰-۴۰٪ از واحدهای دفاع چند- قومیتی (کردها، عرب ها، آشوری، کلدانی، ترکمن، ارمنی) و چندآیینی (مسلمان، یزیدی، مسیحی، یهودی) را تشکیل داده اند که خود منجر به مقاومت در برابر حملات داعش به کوبانی شده است. آنها در حال مبارزه برای دفاع از حقوق مردم و البته حقوق زنان هستند. آنها به انتظار سازماندهی ائتلاف بین المللی ننشسته اند. ما فمینست ها به مبارزه ای از این دست  که این زنان درگیر آنند، افتخار می کنیم. سازمان سیاسی روژئاوا که انها مدافعش هستند، به وقاع درگیر یک مبارزه فمینیستی است: حضور زنان در تمام سطوح سیاسی، به عنوان مشاور شهردار در تمام شهرداری ها و به عنوان مبارز در واحدهای مدافع خلق (YPG)؛ ایجاد خانه مختص زنان، شوراهای مردمی و همچنین دانشکده هایی برای زنان. ایجاد واحدهای تک جنسیتی مدافع زنان (YPJ) برای سازماندهی علیه خشونت مردانه، و در حال حاضر برای دفاع از مردم در برابر تهاجم گروه اسلامی داعش.

حق تعیین سرنوشت مردم کرد و مردم روژئاوا!

نه به پروژه های اشغالگرانه امپریالیستی!
در منطقه کردها بایستی همواره در مواجهه با ترکیه باشند، کشوری که همواره سعی در سرکوب تلاش واحدهای خودگردان داشته است. ظهور قدرتمندانه داعش توسط رژیم دیکتاتوری و سرکوبگر بشار اسد و سپس سیاست های ایالات متحده، اروپا، پادشاهی های خلیج فارس و ترکیه ممکن شده است که به داعش کمک های نظامی کرده اند. این قدرت ها منفعتی در  پیروزی مردم روژئاوا در این نبرد ندارند، همچنان که سرکوب عریان دولت ترکیه در متتوقف ساختن، دستگیری و کشتار فعالین سیاسی حامی کوبانی، این را نشان داده است.

ما حمایت دولت هلند از پروژه منطقه حائل دفاعی از سوی ترکیه را محکوم می کنیم!

مبارزان روژئاوا با چنین منطقه حائلی مخالفت کرده اند چرا که این تلاشی نو برای اشغال غرب کردستان است. ما از امتناع مبارزان کوبانی از مداخله نظامی امپریالیستی به شکل زمینی حمایت می کنیم. چرا که اقداماتی از این دست، صرف نظر از نام آنها (“مبارزه با بربریت”، “ترویج تمدن”، “دفاع از زنان”)، چیزی جز جنگ و بدبختی برای مردم و زنان  به دنبال ندارد. همچنان که  در عراق، افغانستان، فلسطین، آفریقای مرکزی و… می بینیم. ما به عنوان فمینیست، از گریلاهای کوبانی در مطالبه بدون قید و شرط سلاح های نظامی حمایت می کنیم.

نه به همدستی دولت فرانسه!

ما همدستی دولت فرانسه در تهاجم به مردم کرد را محکوم می کنیم. دولت فرانسه نه تنها از مقاومت مردم روژئاوا حمایت نمی کند بلکه مضافا، او اجازه داد که سه زن فعال کرد در مرکز پاریس در ژانویه ۲۰۱۳ با وجود نظارت و آگاهی سرویس های اطلاعاتی فرانسه به قتل برسند و حتی امروز هم از شفاف سازی و پیگیری این پرونده امتناع می کند.
زنده باد مبارزه زنان!
زنده باد همبستگی فمینیستی انترناسیونال!

ما همچنین در جنگ بر علیه سرمایه داری، نژادپرستی، امپریالیسم و مردسالاری هستیم . ما برای دفاع از حقوق زنان، علیه خشونت مردانه و در برابر تجاوز، علیه قوانین اسلامی، علیه سیاست های تبعیض آمیز، علیه جنگ های امپریالیستی، در برابر استعمار نو و صهیونیسم، و البته برای تعیین سرنوشت مردم به دست خود، همچنان که برای مردم فلسطین، گرد هم آمده ایم. مبارزین یگان های مدافع خلق و یگان های مدافع زنان از جامعه ای دفاع می کنند که حامل یک پروژه اجتماعی و فمینیستی است که پدرسالاری و دولت-ملت را به چالش می کشد و از خودمختاری ملل و توانمندکردن زنان  حمایت می کند. بیایید امروز متحد شویم و برای نشان دادن همبستگی خود با آنها وارد عمل شویم. اقدامات و برگزاری تجمعات از سوی زنان فمینیست سراسر جهان برای تقویت مبارزات مشترک ما ضرورت دارند. پیروزی یا شکست مبارزان کوبانی، پیروی یا شکست ما در اینجا خواهد بود چرا که مبارزات ما به هم گره خورده است. به عنوان فمینیست، بیایید متحد شویم.
(ما هرگونه سوءاستفاده از این همبستگی فمینیستی با اهداف نژاد-پرستانه یا اسلام-هراسانه را محکوم می کنیم.)

همبستگی فمینیستی با مقاومت زنان در کوبانی!

فراخوانی به تمام فینیست ها به ابتکار جمعیت “همبستگی با زنان کوبانی” در پاریس:
انجمن های امضاکننده:
• جمعیت “همبستگی فمینیستی با مقاومت زنان در کوبانی” (Solidarité Femmes Kobanê)
• انجمن “زنان مبارز ۹۳” (L’association Femmes en lutte ۹۳ )
• انجمن “زنان منطقه سن-دُنی” در پاریس (L’association des femmes de l’Ile Saint Denis)
• جمعیت “۸ مارس برای همه” (Le collectif féministe ۸ mars pour Toutes )
•کنفرانس بین المللی زنان (la Conférence internationale des femmes)
•زنان فدراسیون آنارشیست (Des femmes de la fédération Anarchiste)
• خانه زنان (La Maison des femmes)
• انجمن “لزبین های رنگی” (Lesbiennes Of Colors : LOCS)
• جمعیت “خشم شب” (Rage de nuit)
• جمعیت “اسکام: شاخه آشکار ضدمردگرایی” ( SCAM: section carrément anti-masculiniste)
• و امضاهای شخصی فمینیست هایی که وابسته به هیچ سازمانی نیستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com