amrebemaroof
کنشگران داوطلب
نمایندگان در نشست علنی روز سه‌شنبه ۱۸ آذرماه مجلس شورای اسلامی موافقت کردند تا ازاین‌پس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مسئول صدور مجوز برای تأسیس سازمان‌های مردم‌نهاد شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان با ۱۱۹ رأی موافق، ۳۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در مجلس با الحاق تبصره ۴ به ماده ۱۷ طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر موافقت کردند.

براساس ماده ۱۷ طرح مذکور ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر که در این قانون ستاد نامیده می‌شود مسئول نظارت بر حسن اجرای این قانون، گسترش و ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه و صدور مجوز برای تأسیس سازمان‌های مردم‌نهاد با رعایت مفاد ماده ۴ این قانون و هماهنگ‌کننده تمامی دستگاه‌های اجرایی به‌منظور اقامه فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر می‌باشد.

در تبصره یک این ماده آمده است ستاد استان و شهرستان می‌تواند به درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی برای تجمع و راهپیمایی در موضوعات مرتبط با امربه‌معروف و نهی از منکر مجوز صادر کند. ستاد موظف است یک نسخه از مجوز صادره را حسب مورد به استانداری، فرمانداری و بخشداری ارسال کند تا نسبت به تأمین امنیت تجمع‌کنندگان اقدام کند.

براساس تبصره ۲، ستاد موظف است اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب را نظارت و پیگیری کند.

تبصره ۳ ماده ۱۷ نیز اذعان دارد وظایف ستاد نافی مسئولیت‌های وزرا، مسئولان دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، روسای قوای سه‌گانه و مراجع قضایی و ضابطان دادگستری در ارتباط با آنچه در این قانون مقرر شده است، نمی‌باشد.

همچنین در تبصره ۴ که به ماده ۱۷ الحاق شد، آمده است ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر موظف است با همکاری نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آن مرتبه از امربه‌معروف و نهی از منکر که مستلزم اقدام عملی است برای افراد مورد نیاز از نیروی بسیج و سپاه به‌عنوان ضابطان امربه‌معروف و نهی از منکر دوره آموزشی برگزار و برای آن‌ها مجوز مخصوص صادر کند.

گفتنی است در ادامه نمایندگان با ماده ۲۵ این طرح نیز با ۱۲۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ۲۵ طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر آیین‌نامه اجرایی این ماده ظرف مدت ۳ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تصویب و اجرایی می‌گردد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com