keshvarمشاور عالی وزیر کشور و معاون امور سازمان‌های مردم نهاد وزارت کشور، از تدوین لایحه و قانونمندسازی سازمان‌های غیر دولتی و مردم نهاد خبر داد.
به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، بهمن مشکینی، مشاور عالی وزیر کشور و معاون امور سازمان های مردم نهاد وزارت کشور، پانزدهم آذرماه در نشست تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری گفت: لزوم بستر و فضایی مناسب برای گردهم آیی و سازماندهی تشکل ها در کشور یک امر انکار نشدنی است، بنابراین برای اینکه تشکل های غیر دولتی و مردم نهاد بتوانند پیشنهادات و خواسته های خود را به منسه ظهور برسانند در صدد تهیه و تشکیل خانه تشکل های غیردولتی هستیم.
وی افزود: این خانه های غیردولتی قرار است در مراکز استان ها تشکیل و در ابعاد و زمینه های مختلف به صورت نهادینه فعالیت کنند.
معاون امور سازمان های مردم نهاد وزارت کشور ادامه داد: پیش نویس این لایحه تدوین شده و برای جمع آوری آرا تشکل ها این پیش نویس در اختیار عموم قرار گرفته تا به زودی برای تصمیم گیری به دولت یازدهم ارائه شود و در صورت تصویب در دولت برای قانون شدن، در مجلس مطرح شود.
به گفته وی، تشکل های محلی و بومی در روستاها نیاز به استعلام و مجوز ندارند و دهیارها بر فعالیت های این تشکل ها نظارت می کنند.
وی افزود: باید به گونه ای در مشارکت بخشی مردم در امور اجتماعی پیش رفت که ظرف مدت زمان ۱۰ ساله، افزون بر ۲۰۰ هزار تشکل غیر دولتی مردم نهاد در کشور فعال شود.
وی با اشاره به برگزاری نخستین برنامه آموزشی با کارشناسان استانداری‌ها بیان داشت: امیدواریم این دوره‌ها کمک کند تا فعالیت‌های آموزشی در زمینه تشکل‌های مردم‌ نهاد افزایش پیدا کند و این کار باید به شکلی دقیق در همه استان‌های کشور انجام شود.
مشکینی، تشکل‌های مردم‌ نهاد را فعالان اجتماعی خواند و افزود: باید برنامه‌های آموزشی مدونی داشته باشیم و نیازهای آموزشی مشخص شود تا دولت نیز بتواند همپای تشکل‌های دولتی به سمت پیشرفت و توسعه کشور قدم بردارد.
این مسئول از فعالیت پنج هزار تشکل مردم‌نهاد در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: باید در راستای توسعه کیفی این تشکل‌ها گام برداشته شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com