در مراسم روز دانشجو در ایران که با حضور «حسن روحانی» رییس‌جمهوری این کشور در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، شماری از دانشجویان خواستار رفع حصر سران معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ شدند.

بنابه گزارش خبرگزاری‌های «فارس» و «مهر» روز یک‌شنبه ١۶ آذر که به نام روز دانشجو در ایران شناخته می‌شود، هنگام سخنرانی حسن روحانی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، به این مناسبت، شماری از دانشجویان شعار می‌دادند «هزار روز گذشته، موسوی برنگشته» و «پیام ما روشنه، حصر باید بشکنه.»

در تصاویری نیز که از «شبکه خبر» تلویزیون دولتی ایران به صورت زنده پخش شد، هنگام شعار دادن دانشجویان، صدا قطع شد، اما در پایان بخشی از شعار‌ها فریاد یک نفر شنیده شد که خطاب به حسن روحانی می‌گفت: «شما به ما قول دادید آقای رییس‌جمهوری.»

rohani

بعد از این شعار‌ها، رییس‌جمهوری ایران در جمع دانشجویان گفت: «راه ما و مسیر ما همانی است که از روز اول به شما وعده دادیم. عهد ما با شما شکستنی نیست.»

پس از این سخنان آقای روحانی این دانشجویان شعار دادند: «روحانی روحانی حمایتت می‌کنیم.»

رییس جمهوری ایران در پاسخ به این شعار دانشجویان نیز تصریح کرد: «خواست من هم همین است که شما می‌فرمایید.»

علاوه بر این در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مشخص است که تعدادی از دانشجویان هم در این مراسم علیه «میرحسین موسوی» و سران مخالفان شعار می‌دهند.

بنابه گزارش رسانه‌های خبری، سخنرانی بعضی از منتقدان دولت از جمله «حسین شریعتمداری» مدیر مسئول روزنامه کیهان در دانشگاه امیر کبیر، «حمید رسایی» در دانشگاه قم، «محمدرضا میرتاجدینی»، معاون رییس‌جمهوری سابق در دانشگاه تبریز، «محمد نبویان»، نماینده مجلس در دانشگاه اراک و «پیام فضلی‌نژاد» در اصفهان لغو شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com