Tabarzadi-Heshmat-Ali

علی طبرزدی، فعال حقوق حیوانات که روز پنج‌شنبه (۱۳ آذر-۴ دسامبر) توسط ماموران امنیتی در منزلش بازداشت شده بود، صبح امروز جمعه در تماسی با خانواده‌ی خود گفت که «در محل نامشخصی نگهداری می‌شود و تحت بازجویی است».

آقای طبرزدی یکی از مدیران صفحه‌ی فیسبوکی «جنبش اعتراضی من و ۷۴ ضربه شلاق» بود که در اعتراض به ارایه طرح جدید شماری از اعضای مجلس شورای اسلامی با هدف “ممنوعیت نگهداری سگ” تشکیل شده است. بر اساس این طرح، مجازات ۷۴ ضربه شلاق برای سگ‌گردانی در خیابان در نظر گرفته شده است.

اعضای این کمپین اعتراضی قصد داشتند از ساعت ۱۱ صبح امروز جمعه در حمایت از حقوق سگ‌ها و به ویژه در “اعتراض به کشتار سگ‌های ولگرد” تجمعی را در “پارک ملت” تهران برگزار کنند.

این تجمع اعتراضی که فراخوان آن از چند روز قبل در فیسبوک منتشر می‌شد، با بازداشت علی طبرزدی و تهدید یکی دیگر از مدیران این صفحه‌ی فیسبوکی برگزار نشد.

حدود ساعت سه‌ونیم بعدازظهر روز پنج‌شنبه، این مدافع حقوق حیوانات، در آخرین لحظات پیش از ورود ماموران به منزلش، خبر بازداشت قریب‌الوقوعش را در صفحه‌ی فیسبوک خود منتشر کرد و پس از آن ماموران امنیتی و دادستانی که تعدادشان ده نفر بود، وارد منزل شدند و بعد از حدود دو ساعت تفتیش محل، وی را به همراه شماری از وسایل شخصی‌اش از جمله سه عدد لپ‌تاپ و گوشی تلفن‌ همراه با خود بردند.

در همین حال، حشمت‌الله طبرزدی، فعال سیاسی مخالف حکومت ایران که پدر علی طبرزدی است، در واکنش به بازداشت فرزندش، بیانیه‌ی کوتاهی را از داخل زندان رجایی‌شهر در کرج منتشر کرد و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را مسوول فشار بر خانواده‌اش دانست.

آقای طبرزدی که در حال سپری کردن پنجمین سال از محکومیت ۸ سال حبس خود است در این بیانیه نوشته:

«شنیدم عوامل خشن، وحشی و زنجیر‌ پاره‌ کرده‌های خامنه‌ای، بار دیگر و در حالی که من در زندان توسط همین‌ها اسیر هستم، به خانه‌ام ریختند، در بین اعضای خانواده‌ام ایجاد وحشت کرده و ضمن به غارت بردن اموالم، علی را نیز با خود برده‌اند. نه اولین بار است که علی را می‌برند، نه اولین خانواده‌ای هستیم که این‌گونه زیر سرکوب و ستم قرار می‌گیریم. می‌دانم هزاران علی در کشور هست و می‌دانم دوستان و بستگان علی و علی‌ها ساکت نخواهند نشست. اما خامنه‌ای بداند که اگر عواملش در اسرع وقت علی را آزاد نکنند، اموال را برنگردانند و از خانواده پوزش نخواهند، اطمینان داشته باشند این آنها هستند که بیش از گذشته ضرر خواهند کرد. بر عهدی که با آزادی، عدالت و مردم بسته‌ام بیش از گذشته و مصمم‌تر از گذشته خواهم بود و بدون تردید جانم را در این راه خواهم گذاشت اما زیر بار ستم نخواهم رفت. از خانواده‌ی بزرگ طبرزدی‌ها و از همه‌ی دوستان می‌خواهم، مرعوب این وحشی‌گری‌ها نشوید و علیه این ستم و این توحش عوامل خامنه‌ای، لحظه‌ای سکوت نکنید.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com