download

در نشستی تحت عنوان “جلسه هماهنگی برگزاری کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد” ( مزدوران کُرد کشته شده رژیم در کردستان ) که  روز یکشنبه ۱۸ آبان ماه در شهر سنندج برگزار شد، برگزاری مضحکه ایی تحت عنوان “کنگره ملی پیشمرگان مسلمان کُرد” کلید خورد. این نمایش پر هزینه قرار است اردیبهشت ماه سال ۹۴ و همزمان با سالگرد سفر خامنه ای به کردستان در شهرهای کرمانشاه، سنندج و مهاباد برگزار شود. مبتکر و برگزار کننده این نمایش مزدور نوازی،”سپاه بیت المقدس” سپاه پاسداران است اما، “سپاه بیت المقدس”، شماری از ارگانهای سرکوبگر اداری و امنیتی رژیم را در آن درگیر کرده و هزینه های آن را از اعتبارات فرهنگی این سه استان و اعتبارات بنام توسعه کردستان توسط شمار دیگری از دستگاههای استانی تامین می کند.

این نمایش ابتداء قرار بود سال ۹۵ برگزار شود اما، روند تحولات جاری در منطقه و نقش مقاومت زنان و مردان قهرمان مدافع کوبانی در مقابل یورش درندانه داعش که یاد آور مقاومت زنان و مردان مدافع شهرهای کردستان ایران و مقاومت ۲۴ روزه زنان و مردان مدافع شهر سنندج در مقابل داعشیان جمهوری اسلامی و مزدوران محلی آنها (سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد) بود و روح مقاومت نسل امروز جوانان کردستان در مقابل دولت را که در شکل برگزاری حرکتهای حمایت از مقاومت کوبانی و پیوستن برخی از آنها به صف این مقاومت بروز اجتماعی پیدا کرد، سران سپاه پاسداران در کردستان را واداشت که این نمایش مضحک و بی مایه را یک سال زودتر از موعد اعلام شده قبلی برگزار کنند.

هدف از برگزاری این نمایش چیست؟

برای جمهوری اسلامی با وجود صرف هزینه های گزاف، توسل به سرنیزه و زرادخانه نظامی و مزدور پروری، اعدامهای دسته جمعی و تبعید شمار زیادی از خانواده های پیشمرگان و مبارزین، سالها طول کشید که مقاومت مسلحانه مردم و نیروهای پیشمرگ را در حالیکه با ابتدائی ترین سلاحهای جنگی اما، با ایمان و اراده در مقابل گسترده ترین یورش نظامی رژیم، شهر به شهر، روستا به روستا، کوه به کوه و سنگر به سنگر مقاومت می کردند، تنها در عرصه نظامی به عقب نشینی وا دارد. عقب نشینی در میدان جنگ هرگز به عقب نشینی در عرصه های دیگر مبارزه علیه رژیم منجمله مبارزه با فرهنگ ارتجاعی این رژیم منجر نشد. طی این ۳۵ سال و حتی با عقب نشینی نیروهای پیشمرگ به آن سوی مرزها، زندانها، محل کار، محله، مدرسه، خیابان و میدان همه و همه به سنگرهای مقاومت مردم کردستان علیه رژیم تبدیل شدند و مدافعان این سنگرها، کارگران، زنان و مردان و نسل امروز جوانان کردستان هستند.

همین مقاومت مردمی و پر کردن خلاء مبارزه مسلحانه با اشکال دیگر مبارزه توسط مردم کردستان، رژیم را در کنار تقویت دستگاههای امنیتی، تداوم سرکوب فیزیکی و میلیتاریزه نگه داشتن فضای کردستان، به باز کردن یک جبهه گسترده و پر هزینه سرکوب فرهنگی علیه مردم کردستان و تحریف تاریخ و وارونه نشان دادن حقایق وا داشت. طی این سالها بخش زیادی از هزینه های رژیم در کردستان صرف تامین اعتبارات جنگ در این جبهه شد و در این راستا استراتژی بازنویسی و روایتی تحریف شده از رویدادهای سالهای اول انقلاب در کردستان، ترویج فرهنگ ارتجاعی و داعشی تشیع در میان مردم کردستان با هدف از بین بردن روح مقاومت در میان نسل امروز جوانان کردستان به نقشه راه رژیم تبدیل شد. سپاه پاسداران و بسیج، سازمان مزدوران رژیم (سازمان پیشمرگان مسلمان کرُد) امامان جمعه و نهادهای مذهبی سرکوبگری چون “مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور” مسئولیت تحقق این استراتژی را بعهده گرفتند.

معتاد کردن جوانان کردستان، اختصاص میلیاردها تومان هزینه و اعتبارات به ساختن مساجد و تکایا. خیابانی کردن مراسم های عاشورا در کردستان و تلاش برای رواج فرهنگ تسلیم طلبانه و منحط کربلایی، برگزاری مراسم های مذهبی گسترده ای چون دعای کمیل و … اختصاص بودجه های هنگفت به بسیج، برگزاری مراسم های هفته بسیج و تلاش برای رواج فرهنگ ضد مردمی بسیج و فعال کردن حلقه های صالحین بسیج در مدارس، اعزام کاروان راهیان نور به کردستان، برگزاری دهها ویژه برنامه مذهبی به مناسبت های گوناگونی چون “دهه فجر” و … تاسیس دهها شبکه رادیو – تلویزیونی در کردستان، هجوم هراس آلود به شبکه های تلویزیونی ماهواره ایی و ورود سپاه پاسداران، پدافند غیر عامل استان و امامان جمعه به مقابله با اثرات برنامه های تلویزیونی ماهواره ای بر جوانان کردستان و خانواده ها و زیر پوشش شبکه های استانی قرار دادن دورترین روستاهای کردستان، تاسیس و انتشار دهها نشریه و سایتهای اینترنتی وابسته به سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و اجیر کردن شماری روزنامه نگار در خبرگزاریهای فارس، تسنیم و … ساختن دهها فیلم “بنام مستند” علیه مقاومت مردم کردستان، جلوگیری از نمایش تئاترهای خیابانی منتقد و متعرض اما فراهم کردن تسهیلات و صدور مجوز برای دهها سریال بیمایه و آلوده به فرهنگ ارتجاعی – مذهبی، ساخت دهها فیلم هالیودی اسلامی از نوع فیلم “چ – چمران” ابراهیم حاتمی کیا که واقعا” در تحریف تاریخ و ساختن رامبوهای اسلامی از نوع “اصغر وصالی” در این فیلم که اوج وقاحت و تقلب سینمائی در آن بکار رفته بود، تنها بخشی از حملات رژیم به مقاومت مردم کردستان در این جبهه و تلاش برای تحریف واقعیات سالهای اول مقاومت مردم کردستان و تداوم آن علیه رژیم بوده است.

در ادامه این تلاشهای ناکام که با هر حرکت مردمی یکبار دیگر بی مایه گی و ناکامی آن بیشتر نمایان می شود، چند سالی است که سپاه پاسداران با تلاش برای تغییر چهره کریه و ماهیت جنایتکارانه سران و اعضای واحدهای اولیه مزدوران مسلح و سرسپرده رژیم در کردستان ( سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد ) در صدد است که، بخشی از مردم کردستان را با جلب و سازمان دادن در نیروهای مسلح خود ( تحت عنوان بومی کردن امنیت پایدار در کردستان ) به پیاده نظام استراتژی سرکوب مردم کردستان تبدیل کند. این پروژه در حالیکه با هر تحولی روح مقاومت مردم کردستان زنده می شود و جنایتهای جمهوری اسلامی و اشغالگر بودنش را بیاد می آورد، بدون تحریف رویدادهای اوائل انقلاب و دادن روایتی تحریف شده از آن به نسل امروز ممکن نیست. برگزاری مضحکه کنگره ملی “پیشمرگان مسلمان کُرد” که نه تنها مردم کردستان بلکه مردم ایران برای شناسه کردن آنها هنوز هم واژه “جاش” را بکار می بردند و علی رغم صرف هزینه زیاد نه رژیم و نه سپاه نتوانسته اند این ادبیات مردمی را تغییر دهند، در این راستا برگزار می شود.

تدوین و انتشار ۳۰ کتاب از خاطرات بخوانید “جنایتهای این مزدوران علیه مردم کردستان” تا اردیبهشت سال ۹۴، انتشار ماهنامه ایی تحت عنوان” یاوران امام” که تاکنون ۱۷ شماره آن چاپ و توزیع شده است، تهیه و تولید ۲۰ فیلم از جنایتهای مزدوران کشته شده در سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد، تلاش برای نامگذاری یکی از میادین کردستان بنام این مزدوران، و ساخت زیارتگاهی برای کشته شدگان این سازمان ضد مردمی و برگزاری انواع یادواره ها به منظور دادن تصویر دیگری از این مزدوران و فراهم آوردن تسهیلات پخش مستقیم این نمایش مضحک از شبکه های تلویزیونی رژیم، تنها بخشی از اقدامات تدارکاتی این بنام کنگره است.

اما اگر میلیاردها تومان هزینه دیگر هم صرف چنین اقداماتی بشود، ماهیت جنایتکارانه و اشغالگری رژیم و مزدوران وابسته به این رژیم در سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد و سازمان رزم سپاه پاسداران را تغییر نمی دهد. ناکامی و شکست مفتضحانه ابراهیم حاتمی کیا در تغییر چهره و ماهیت جنایتکارانه مصطفی چمران معیار و محک این ناکامی است.  اما، این بدان معنی نیست که مردم کردستان و رسانه های رادیکال – سوسیالیستی و میدیای اجتماعی برای خنثی کردن تحریف تاریخ توسط جمهوری اسلامی دست به اقدام و تعرض متقابل در این جبهه نزنند.

 تاریخ تحولات ۳۵ سال گذشته و جنایتهای جمهوری اسلامی و مزدوران محلی اش تا تاریخسازان و شاهدان آن زنده اند باید به روایت آنها برای نسل جدید جوانان و افکار عمومی مردم ایران به رسانه های رادیکال، سوسیالیستی و میدیای اجتماعی راه باز کند. بازگویی شفاهی این تاریخ، نوشتن داستانهای کوتاه، خاطرات و رمان و در صورت امکان ساختن مستندهای تاریخی در باره این رویداها ابزارهای موثر رفتن به جنگ رژیم در این جبهه است. ماهیت و عملکرد سازمان پیشمرگان مسلمان کرُد از مقطع تشکیل در کرمانشاه توسط محمد بروجردی و سپاه پاسداران و آغاز یورش آنها به پاوه، کامیاران و سنندج و مریوان و دیگر شهر و روستاهای کردستان باید به روایت ما نوشته شده و منعکس شود. با توجه به تداوم و تشدید سرکوب مردم کردستان توسط رژیم، دیر یازود مبارزات مردم کردستان وارد فاز دیگری خواهد شد. از اینرو برگزاری این نمایش مضحک را باید به ضد خود تبدیل کرد و اهداف پلید آن را باید خنثی کرد. تا مقطع برگزاری این نمایش مزدور نوازی فرصت مناسبی برای دادن تصویری واقعی از ماهیت و عملکرد این جنایتکاران و رژیم حامی آنها در اختیار داریم، این فرصت را نباید از دست داد. کنگره ملی پیشمرگان مسلمان کُرد را باید در جایگاه واقعی خودش یعنی اجتماع  شماری مزدور حامی رژیم قرار داد و با همان چهره به جامعه شناساند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com