دکتر کارل جراسی (Carl Djerassi)، استاد دانشگاه امریکایی – استرالیایی در رشته ی شیمی که در دهه ی ۵۰ میلادی کمک شایانی به اختراع قرص های ضد بارداری کرده است، در مصاحبه ای با دیلی تلگراف پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۵۰، مقوله ی رابطه ی جنسی و بارداری به طور کلی از هم جدا خواهند شد. به عقیده ی او، تا ۳۵ سال آینده، برقراری رابطه ی جنسی تنها به دلیل لذت بردن بوده و اغلب نوزادان از تخمک ها و اسپرم های یخ زده به وجود خواهند آمد.

Human genetic material (Reuters / Michael Dalder)

Human genetic material (Reuters / Michael Dalder)

به عقیده ی دکتر جراسی، زنان در دهه ی بیست زندگی خود به چنین رویکردی متمایل خواهند شد تا در صورت نبود پارتنر مناسب، مشغله های شغلی زیاد یا پا به سن گذاشتن، خیالشان در مورد بارداری راحت باشد. به عقیده ی وی دیگر کسی در آینده از نازایی یا بارداری های ناخواسته رنج نخواهد برد.

دکتر جراسی که تهیه ی قرص های ضدبارداری برای مردان را کار خیلی سختی می داند، معتقد است استفاده از روش های IVF و غیر جنسی برای بارداری به دلیل پایش ژنتیکی نوزاد بسیار مفیدتر و اثربخش تر خواهند بود. وی معتقد است این رویکرد همچنین به مساله ی سقط جنین هم خاتمه خواهد داد.

RIA Novosti / Igor Zarembo

RIA Novosti / Igor Zarembo

نوزادانی که با روش های IVF زاده می شوند از سلامت بهتری برخوردار خواهند بود چرا که از تخمک ها و اسپرم های جوان تری شکل گرفته اند.

چنانچه پیش بینی دکتر جراسی درست باشد، انسان ها با تمرکز بیشتری می توانند دنبال حرفه های خود رفته و از روابط جنسی لذت بیشتری ببرند چرا که می دانند هرگاه بخواهند مادر یا پدر می شوند.

در حال حاضر شانس بارداری در زنان بالای چهل و پنج سال بسیار کم بوده و زنان حدود سی ساله دوبرابر شانس بارداری بیشتر از زنان چهل ساله دارند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com