bahman-meshkiniبهمن مشکینی، معاون امور سازمان‌های مردم‌نهاد مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور یکشنبه شب در نشست سازمان‌های مردم‌نهاد یزد گفت: حوزه اجتماعی از حوزه‌های اصلی توسعه است، وقتی مسائل اجتماعی مطرح می‌شود همه احساس دانایی می‌کنیم درحالی‌که چیزی نمی‌دانیم و مشکلات موجود به خاطر همین عدم فهم کامل است که برای حل آن باید تحلیل دقیق و عمیق داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، معاون امور سازمان‌های مردم‌نهاد مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور با اشاره به اینکه از بهترین روش‌های مشارکت اجتماعی تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد است گفت: اولین مانع توسعه کار تشکل‌ها خود ما هستیم و نفهمیدن صحیح مطالب توسط ما و دیگران از دیگر مشکلات پیش روی سازمان‌های مردم‌نهاد است.مشکینی بر راه‌اندازی خانه تشکل‌ها در استان‌ها تأکید و مشکل فعلی را نبود بودجه در این زمینه دانست و به پاره ای از اقدامات در زمینه فعالیت بهتر سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور اشاره کرد. مشاور وزیر کشور گفت: پنج هزار تشکل مردم‌نهاد موجود در کشور باید به رقم پنجاه هزار برسد که زمینه تحقق آن اکنون در کشور وجود دارد. وی گفت: در صورت دریافت بودجه برای راه‌اندازی خانه تشکل‌ها در اسرع وقت این اقدام صورت خواهد گرفت و باید توجه داشت که خانه تشکل‌ها نباید به یک تشکل با شخصیت حقوقی تبدیل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست از تلاش مسئولان ارشد استان در راه اندازی خانه تشکل‌ها در یزد خبر داد و خواستار حمایت لازم از سوی وزارت کشور در این زمینه شد. محمدعلی طالبی با اشاره به فعالیت‌های سال‌های ۷۶ به بعد در خصوص سازمان‌های مردم‌نهاد به‌ویژه حوزه جوانان گفت: در پایان سال ۸۴ یزد استانی برتر در زمینه تشکل‌ها ازلحاظ کمی و کیفی بود که نشانگر فعالیت مطلوب و ظرفیت بالای آن برهه است. وی استان یزد را از بهترین استان‌ها با توجه به وجود ۷۰۰ تشکل موجود در استان دانست و افزود: در دولت تدبیر و امید رشد مطلوبی در زمینه تقاضای مجوز داشتیم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com