ارزنگ

حکم ۲ سال زندان برای زندانی سیاسی ارژنگ داوودی در حالی بدون ابلاغ به وی به تایید رسید که محافل حقوق بشری نگران تایید محکومیت اعدام وی در پرونده‌ای دیگر هستند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ارژنگ داوودی زندانی سیاسی کهنسال که اکنون در بند ۴ زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شود بصورت اتفاقی متوجه شده که حکم ۲ سال زندان وی که برای تجدیدنظر خواهی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر رفته بود به تایید رسیده است.

وی روز دوشنبه ۱۴ مهر ماه در پی دریافت تعیین وضعیت کامپیوتری از زندان متوجه شد حکم دو سال زندان به اتهام «اهانت به مقام معظم رهبری» برایش تایید و قابل اجرا شده است.

ارژنگ داوودی در بخشی از یک نامه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته می‌نویسد: «قابل توجه اینکه رأی مزبور نه در مرحله بدوی و نه در مرحله تجدیدنظر هرگز به من ابلاغ نشد. هرچند که رأی مورد بحث در مرحله بدوی به وکیل مربوطه ابلاغ گردیده اما رأی تجدیدنظر هنوز هم به مشارالیه ابلاغ نشده است!؟»

این درحالی است که وی در پرونده دیگری در شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج به اتهام «محاربه از طریق هواداری از گروهک منافقین (سازمان مجاهدین) در زندان» به اعدام محکوم شده و قرار است پرونده وی بزودی در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گیرد.

1 2  4 5

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com