Nasin-Sotoudeh شعبه‌ی اول دادگاه انتظامی وکلا، درخواست دادستانی تهران برای تعلیق پروانه‌ی وکالت نسرین ستوده، وکیل مدافع حقوق بشر را رد کرد.

رضا خندان، همسر خانم ستوده، ساعتی قبل، با اعلام این خبر در صفحه‌ی فیسبوک شخصی‌اش نوشت که بر اساس حکمی که امروز شنبه (۸ شهریور-۳۰ آگِست) ابلاغ شده، این وکیل دادگستری هم‌چنان می‌تواند به حرفه‌ی خود، “وکالت” ادامه دهد.

جلسه رسیدگی به شکایت معاون دادستان تهران و سرپرست “دادسرای شهید مقدس” (اوین) از نسرین ستوده، روز یکشنبه گذشته (۲ شهریور-۲۴ آگست) در محل کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد و در جریان آن، خانم ستوده تاکید کرد که «دلیل دستگیری و فشارهای وارده بر خانواده‌اش، انجام وظایف حرفه‌ای‌ خود و پذیرش وکالت از دگراندیشان یا قربانیان نقض حقوق بشر در راستای عمل به سوگندنامه‌ی حرفه‌ای‌اش بوده است».

او هم‌چنین به تحت تعقیب قرار گرفتن سه تن از ۵ وکیلش، و به ویژه زندانی شدن وکیل اصلی‌اش، عبدالفتاح سلطانی، اشاره کرد و با بیان این‌که در هنگام دریافت پروانه‌ی وکالت، سوگندنامه‌ای را امضا کرده که «جز در راه حق و حقیقت قدمی برندارد و برای احقاق حقوق موکلانش، ولو با سختی‌های زیاد، کمر همت بربندد» اظهار داشت: «اینجانب باید بین سوگند حرفه‌ای‌ام و توصیه‌ی بازجویانم، یکی را برمی‌گزیدم که من، در عمل به سوگندنامه‌ی حرفه‌ای‌ام لحظه‌ای تردید نداشته و ندارم.»

گفتنی است نسرین ستوده نسرین ستوده روز ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” بازداشت و بعدها در دادگاه به ۶ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۱۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

او عصر روز ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۲ و در آستانه‌ی سفر حسن روحانی به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، درحالی‌که نیمی از دوران محکومیت حبسش باقی مانده بود، به طور ناگهانی و بدون اعلام قبلی آزاد شد.

در این میان، حکم محرومیت او از وکالت نیز با توجه به عدم صلاحیت دادگاه انقلاب برای صدور حکم در این خصوص، مورد قبول دادگاه انتظامی وکلا قرار نگرفت و خود این دادگاه، مسوول رسیدگی به این پرونده شد.

تصاویر زیر از روز محاکمه‌ی نسرین ستوده در دادگاه انتظامی وکلا است که توسط محمد نوری‌زاد ثبت و منتشر شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com