عدالت نیوز:تصویر جوان بلوچ کنارکی که حدود یک ماه پیش در استان هرمزگان توسط نیروهای جنایت کار انتظامی مظلومانه به شهادت رسید.
این جوان بلوچ کنارکی پس از پایان خدمت سربازی به علت نبود کار و شغل در بلوچستان و تبعیضات چندلایه و اشغال شغلها توسط غیر بومیان و زابلی ها به ناچار راهی استان هرمزگان شده و در جزیزه قشم کار بر روی موتور لنجی صیادی به عنوان ملوان با دستمزد ماهانه ۲۰۰ هزار تومان مشغول به کار شده بود.که البته این شغل، یک شغل مقطعی و فصلی می باشد و به علت عدم صیدو عدم درامد صاحب لنج قصد فروش سوخت سهمیه دریافتی خود را داشته است که مورد تعقیب و خشم سرهنگ لشکری فرمانده نیروی انتظامی که به قول خودش تضمین نموده بوده که تا سال ۹۴ قاچاق سوخت در این جزیره را بطور کامل پایان دهد قرار می گیرد و مظلومانه به شهادت می رسد.

طبق گزارشات دریافتی این جوان بلوچ پس از اینکه مورد حمله نیروهای جنایتکار قرار می گیرد بدون هیچ مقاومت و کنشی برای فرار دستهایش را بالا می برد و اعلام می دارد که فقط یک کارگر است که حقوقی ماهانه ۲۰۰ هزار تومان دریافت می کند و از روی ناچاری و بیکاری رو به این شغل آورده است.اما سرهنگ جنایتکار با فاصله دومتری پس از شنیدن اظهارات مظلومانه وی ،وی را با شلیک تیر به پیشانی اش به شهادت می رساند.این نوع رفتار دقیقا رفتاری است که سفیدپوستان آمریکایی بر علیه سیاه پوستان مظلوم انجام می دادند.
حمل مواد سوختی که از ان به عنوان قاچاق سوخت یاد میشود تنها منبع درآمد ملت بلوچ و اهل سنت هرمزگان می باشد این دو استان همجوار به علت اینکه سنی مذهب هستند مورد خشم حکومت مذهبی قرار گرفته و کلیه حاکمیت و ادراه این دو استان و شغلهای دولتی و ازاد در دست غیر بومیان و عوامل حکومتی می باشد و حتی جواز کار و شغل آزاد در این استانها با مشکلات و سرکیسه کردن ملت همراه است.برای مثال وضعیت شهر چبهار که بگونه ای است که مردم بومی حتی برای معمولی ترین شغلها مثل نگهبانی و کار در شهرداری هم گمارده نمی شوند. و آمار جمعیتی این شهر در حالی که در گذشته کاملا یک شهر بلوچ نشین بوده و اندک پرسنل نیروی دریایی در این شهر بصورت غیر بومی وجود داشته اند امروز آمار جمعیتی آن ۶۰ به ۴۰ رسیده و امار غیر بومیان بالاترین رتبه را دارد و کلیه ادارات و شغلهای اداری و ازاد را اشغال کرده اند.
و بدین صورت است که جوانان بیکار بلوچ برای کار به شهرها و استانهای همجوار مهاجرت می کنند.کلیه زمین های مردم بزور غصب گشته و با قیمت اندک همراه با مزایای دیگر در اختیار غیر بومیان قرار می گیرد و بندری مثل بندر تیس که مشهورترین بندر بلوچستان بوده امروز این بندر به خرابه ای خالی از بلوچ گشته واکثر بومیان تیس به اجبار مجبور به ترک زادگاه و تعدادی که باقی مانده اند تحت فشار برای ترک زادگاه مادری خویش هستند و کلیه زمین های مردم غصب گشته است.و در چنین حالی است که فرزندان بلوچ مجبور به ترک سرزمین مادری جهت زندگی و شغل و این چنین توسط جلادان تشنه به خون اهل سنت و بلوچ به شهادت می رسند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com