• ۴
    ۴
    ۴
    ۴
    ۴
    ۴

Hafez-Shahram-Nazeri-Concert

 اجرای کنسرت “سمفونی رومی” توسط حافظ و شهرام ناظری که قرار بود اواخر شهریورماه، با حضور موزیسین‌های بنام جهان در “سالن وزارت کشور” در تهران برگزار شود، به دلیل عدم صدور مجوزهای نهایی و نیز عدم اجازه‌ی ورود به نوازندگان خارجی، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

حافظ ناظری که سال‌هاست در نیویورک اقامت دارد، روز شنبه (۲۵ مرداد-۱۶ آگِست)، در صفحه‌ی فیسبوکش نوشت که خودش وارد ایران شده اما «بعد از گذشت بیشتر از یک ماه هنوز در انتظار دریافت اجازهٔ ورود هنرمندان بین‌المللی» کنسرتش است.

این در حالی است که او پیش از این در روز (۱۴ مرداد-۵ آگِست)، امیدوارانه نوشته بود: «انگار در نهایت اجازه را دادند و بلاخره بعد از ۱۴ سال انتظار، حسرت و دوری، این بار در خاک عزیز کشورم ایران، در شهریورماه برای مردم عزیزم، به همراه استاد [پدرش شهرام ناظری] و ستارگان موسیقی جهان کنسرت خواهم داد.»

در همین ارتباط، وب‌سایت “موسیقی ایرانیان” نیز روز شنبه در گزارشی با تایید این خبر از قول یکی از “دست‌اندرکاران” این کنسرت نوشت که «امکان کنسل شدن کنسرتی که قرار بود پس از چهارده سال برگزار شود، وجود دارد».

حافظ ناظری قرار است در صورت صدور مجوز نهایی کنسرتش، قطعاتی از آلبوم تازه منتشرشده‌اش، “بعد یازدهم” را با همراهی پدرش، شهرام ناظری برگزار کند.

او برای ساخت این آلبوم که در خارج از ایران با نام “Untold” منتشر شده، ۱۰ سال وقت صرف کرد و توانست شماری از نوازندگان سرشناس جهان، شامل برندگان و نامزدهای چندین جایزه‌ی “گرمی” را در آن گرد هم آورد که از میان این نوازندگان می‌توان به ذاکر حسین (نوازنده طبلا)، گلن ولز (نوازنده سازهای کوبه‌ای)، مت هایموویتز (نوازنده ویلون‌سل)، پاول نیوبائر (نوازنده ویولا) و ژوهانس موزر (نوازنده ویولن‌سل) اشاره کرد.

“بعد یازدهم” برای چند هفته در صدر پرفروش‌ترین آلبوم‌های کلاسیک و سنتی موسیقی در جهان قرار داشت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com