به گزارش کمپین فعالین بلوچ صبح روز پنجشنبه ۱۶ مرداد ۹۳ دو زندانی بلوچ به نام های محمد حنیف میر بلوچ زهی و عزیز نوتی زهی در زندان سراوان به دار آویخته شدند.
همچنین گزارش می شود دوشنبه ۱۳ مردادماه دو جوان بلوچ به نام های حاج عبدل شه بخش فرزند محی الدین و نبی شه بخش فرزند امید در زندان شیراز به دار آویخته شدند.

یکی از بستگان این دو زندانی اعدام شده به کمپین گفت: مسئولان زندان به خانواده عبدل و نبی گفته بودند که فرزندان شما روز پنجشنبه اعدام می شوند اما خانواده روز دوشنبه وقتی برای آخرین ملاقات به شیراز سفر کردند در کمال تعجب به انها خبر داده شد که فرزندانتان صبح امروز اعدام شده اند.

اتهام این چهار تن حمل و قاچاق مواد مخدر عنوان شده است.

و همچنین طبق گزارش هرانا طی هفته جاری سه شهروند بلوچ دیگر به نام های عبدالجبار ریگی، عثمان حسن زهی و عبدالکریم زهوکی نیز در زندان مرکزی چابهار اعدام شدند.

از اتهام این سه تن اطلاع دقیقی در دست نیست.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com