دیروز طی خبری از طرف وکیل و مادر سهیل عربی، اعلام شد که سهیل عربی ز زندان رجائی شهر آزاد شد.

این خبر که همزمان با دومین سالگرد اعتراضات آبان و پس از برگزاری آبان تریبونال بود، جامعه را بوجد آورد.

سهیل عربی، وبلاگ نویس آتئیستی است که در سال ۱۳۹۲ تا کنون در بازداشت بسر میبرد.

سهیل عربی یکی از چهره ای شناخته شده، محبوب و جسور جامعه است که زندان، سیاه چال های جمهوری، شکنجه و بارها پرونده سازی پوشالی و صدور حکمهای زندان و تبعید از این زندان به زندان دیگر، نتوانست او را ساکت کند.

سهیل در تمام این سالها صدای تمام زندانیان سیاسی و حتی زندانیان عادی شد. او با نوشتن و گفتن در مورد زندان تهران بزرگ، شرایط دهشتناک و غیر انسانی این زندان و زندانیان آنجا را جلوی چشم جامعه گرفت.

او بارها در اعتراض به وضعیت زندانیان دست به اعتصاب غذا زد. با گلرخ ایرایی و آتنا دائمی در اعتراض به اعدام زانیار و لقمان مرادی و رامین حسین پناهی دست به اعتصاب زدند.

صدای معلمان زندانی، دراویش زندانی و معترضین بازداشتی آبان ۹۸ شد. از محرومیت زندانیان بیمار از دارو و درمان، از تبعید زندانیان و از دلتنگیهاش و دخترش رو به جامعه نوشت.
سهیل عربی صدای زندانیان سیاسی و خانواده هایشان شد.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در تمام این سالها در نشستها و کنفرانسهای بین المللی ، همچنین در ارتباط با وکلا و نهادهای حقوق بشری تلاش کرد که صدای سهیل باشد و در روزهای بین المللی به نام سهیل نقش موثری ایفا کند.

همینجا آزادی سهیل عربی را به مادر شجاع و خستگی ناپذیرش #فرنگیس_مظلوم، دخترش، خانواده، نهادها، سازمانها و احزابی که تمام این سالها در کنار ما صدای سهیل و خانواده اش بودند، شادباش میگوئیم و خواستار لغو حکم تبعید او و بازگرداندنش به محل سکونت خانواده هستیم.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۲۶ آبان ۱۴۰۰/ ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)