Mofidi-Badro-alsadatکنشگران داوطلب
بدرالسادات مفیدی، دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران نسبت به اظهار نظر غیر کارشناسانه مشاور رییس‌جمهور واکنش نشان داد. حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران، روز گذشته در مصاحبه‌ایبا خبرگزاری ایسنا از احتمال بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران با نامی جدید خبر داده بود.
بدرالسادات مفیدی در یادداشتی که سه‌شنبه ۳۱ تیرماه در روزنامه اعتماد منتشر شده گفته است: به نظر می‌رسد که صحبت اخیر جناب آشنا بسیار غیرکارشناسانه باشد. اگر ایشان مشاور رییس‌جمهور هستند باید به وعده‌هایی که خود آقای روحانی برای بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران داده‌اند، عمل کنند. اگر تا امروز مسئله انجمن را پیگیری می‌کردند حتماً به جواب‌های بهتری رسیده بودیم و تا امروز روزنامه‌نگاران با این وضع سخت کار نمی‌کردند. به این دلیل می‌گویم این صحبت‌ها غیرکارشناسی است که اصلاً مسئله انجمن صنفی چیزی نیست که توسط معاونت مطبوعاتی پیگیری شود و آن‌ها بخواهند یک انجمن تازه را برای روزنامه‌نگاران فراهم کنند.
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران یک انجمن کارگری است که باید توسط اعضای خودش درباره آینده‌اش اظهارنظر شود. در واقع اگر قرار است که یک انجمن تازه هم راه‌اندازی شود باید این کار از سمت وزارت کار پیگیری شود نه معاونت مطبوعاتی. زیرا معاونت مطبوعاتی اصلاً درباره تشکل‌های صنفی اختیاری ندارد. نکته مهم و اساسی این است که تا امروز انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هیچ‌گونه حکم قضایی مبنی بر انحلال ندارد.
ساختمان هم در شرایط خاصی برای تدابیر پیشگیرانه پلمب شد و هیچگاه گفته نشد که حق فعالیت وجود ندارد. اعضای این انجمن افراد باتجربه‌یی هستند که می‌توانند کمک زیادی به این صنف داشته باشند. نکته مهم این است که انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به عنوان یک نهاد کارگری در ILO و IFJ و هم در دپارتمانی در سازمان ملل ثبت شده است دیگر چه لزومی دارد که دوباره یک انجمن از ابتدا آغاز به کار کند؟ اما واقعاً اگر مشکل اصلی مسئولان اعضای فعلی هیات‌مدیره است ما حاضریم که همه کنار برویم تا با رأی تمام روزنامه‌نگاران اعضای تازه سرکار بیایند تا این‌گونه تمام این خانه ویران نشود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com