987er77r7e

با گذشت پنج سال از شکنجه معترضان به انتخابات سال ٨٨، و اعتراف نظام به شکنجه در بازداشتگاه کهریزک، اکنون علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شکنجه در سال ٨٨ را تکذیب مى کند. این در حالى است که تا کنون خبرى درباره محاکمه ى او و فرزندش که از متهمان پرونده فساد اقتصادی سه هزار میلیاردى هستند منتشر نشده است.

به گزارش خبرگزارى فارس، بروجردى درباره ادعای برخی مبنی بر شکنجه و تجاوز در وقایع انتخابات ٨٨ گفت: “کمیته ویژه‌ای را شورای امنیت ملی تشکیل داد و آقای سروری از طرف کمیسیون امنیت ملی در آن عضویت داشت شاید بیش از ۵٠ نفر از افرادی که چنین ادعایی درباره آنها بود با آنها صحبت کردند اما حتی یک مورد این مسئله را تائید نکرده بودند و در واقع ظلم بدی نسبت به نظام صورت گرفت”.

وى در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما جزء کمیته رایزنی در موضوعات مربوط به وقایع سال ٨٨ بودید مدعی شد: “ما در هیات رئیسه کمیسیون نزد همه افراد مطرح رفتیم حتی از زندان اوین هم بازدید کردیم و بسیاری از اتهاماتی و شکنجه‌هایی که گفته می‌شد صحت نداشت”. او توضیح نداد که منظورش کدام شکنجه هاست که به گفته ى وى “صحت نداشت”.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه ادعای خود افزود: “خانم تاج‌زاده و چند نفر دیگر به کمیسیون آمدند و گفتند وی کشته شده اما وقتی ما رفتیم تاج‌زاده و دیگران گفتند که حالمان خوب است”.

بروجردی با بیان اینکه مهمترین ملاقات ما با آقای موسوی بود، برای چندمین بار در طول این سالها ادعا کرد: “در این دیدار ۵٠ دقیقه صحبت و استدلال کردیم مبنی بر اینکه نظام ما نظامی یک روزه نیست که بخواهد چنین اتفاقاتی در آن رخ دهد اما موسوی می‌گفت اگر تمام ١٣ میلیون هم بگویند نشده من می‌گویم تقلب شده است و ما دیدیم که هیچ منطقی در صحبت‌های وی وجود ندارد با آقای کروبی هم صحبت‌هایی در این خصوص انجام دادیم”. این در حالى است که این اظهارات بارها از طرف اطرافیان و نزدیکان میرحسین تکذیب شده است.

بروجردی در پاسخ به سوالی درباره تجربه سال ٨٨ و نمود این تجربه در سال ٩٢ گفت: “دشمنی که همه امکانات خود را در سال ٨٨ به کار گرفته بود و از ماه‌ها قبل می‌خواست در این آتش بدمد و به زعم خود موفق شده بود اما در سال ٩٢ با تکیه بر این اصل که مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود مسئولان ذیربط و امنیتی با هوشیاری کامل در صحنه حضور داشتند و انتخابات به خوبی برگزار شد”.

بروجردی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره حضور هیات‌های اروپایی در ایران و برخی آثار مثبت و همچنین برخی دیدارهای آنان و اینکه آیا در این دیدارها وزارت خارجه یا وزارت اطلاعات نقش داَشته‌اند، گفت: “این موضوع «کی بود کی بود من نبودم» همیشه وجود داشته است؛ سفرهای صورت گرفته برنامه مدون دارد در برنامه آنها چنین دیدارهایی نبود و این که آقای لاریجانی هم گفت دزدکی به همین جهت بوده است”.

به نظر می رسد اشاره وی به دیدار خانم کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مادر ستار بهشتی است که خشم طیفى از اصولگرایان را برانگیخت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com