گروهبان جمشید دانائی فر وارد آمریکا شد

اواسط بهمن ماه ۱۳۹۲، ۴ سرباز مرزبانی به همراه گروهبان دوم جمشید دانأیی فر طی‌ یک عملیات توسط یک سازمان اپوزیسیون بلوچ(جیش العدل) به اسارت گرفته شدند. ۴ اسیر ایرانی بعد از مدتی‌ با وساطت نیروهای مذهبی‌ بومی آزاد شدند اما نفر پنجم(گروهبان جمشید دانائی فر) بنا بر اعلامیه رسمی‌ جیش عدل اعدام شد. اعلام خبر کشته شدن جمشید دانائی فر مورد تایید مقامات جمهوری اسلامی قرار نگرفته بود، حسین تقوی، سخنگوی کمیسیون امنیت شورای ملی‌ اعلام کرد که قرائن و شوأهدی در دست دارند که حکایت از زنده بودن جمشید دانائی فر دارد.سرتیپ حسین ذوالفقاری، فرمانده ستاد مرزبانی نیروی انتظامی نیز در اظهاراتی مشابه با اذعان به غافلگیر شدن نیرو‌های نظامی به زنده بودن جمشید دانائی تصریح کرده است. در مقابل برخی‌ از مقامات امنیتی نیز معتقدند هیچ دلیل و مدرکی‌ مبنی بر زنده بودن گروهبان موصوف وجود ندارد. آقای ترکمان زهی ،سخنگوی جیش العدل، نیز در پاسخ به پرسش خبرنگار تلویزیون آزاد مبنی بر حیات یا ممات جمشید دانأیی فر، اعلام کرده بود که موضوع گروهبان جمشید دانأیی فر در شورای مرکزی جیش العدل مطرح میباشد و به دلایل امنیتی نمی‌تواند بدان پاسخ بگوید.

اما اینک پایگاه خبری حقوق انسانی‌ و اولیه بشر مطلع شده است،صبح روز ۲۹ می، آقای جمشید دانائی فر با یک هوپیمای نظامی به عنوان پناهنده سیاسی وارد خاک آمریکا شده است. گفته میشود انتقال آقای دانأیی فر به آمریکا صرفا به دلایل انسانی‌ انجام پذیرفته است.علیرغم تلاش‌های فراوان تا لحظه تنظیم این گزارش موفق نشده ایم که با جمشید دانائی فر گفتگو کنیم. در صورت دریافت اطلاعات بیشتر این خبر ممکن است بروز شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com