fezr54ze44rنرگس موسوی، دختر میرحسین موسوی با انتشار عکسی از پدرش در بیمارستان، که نخستین عکس منتشر شده از وى پس از ١١٨٣ روز حصر خانگى است، روز پدر را به وی تبریک گفته و در صفحه فیس بوک خود نوشته است: «روز پدر مبارک به همه آنان که پدر هستند. چه در زندان و چه در خانه و چه در زیر خاک و کشته راه آزادی».

پیش تر وبسایت کلمه گزارش داده بود در شرایطی که عدم درمان کامل میرحسین موسوی با توجه به شرایط جسمی وی بسیار خطرناک و نگران کننده توصیف مى شود، یکی از پزشکان معالج او از ادامه این وضعیت ابراز نگرانی کرده و گفته است: “شیوه ی درمان مشکل میرحسین موسوی کاملاً روشن است و همانطور که به آقایان هم گفته شده، اگر بخواهند براحتی می شود ایشان را درمان کرد اما اگر اراده بر این باشد که درمان نشوند من دیگر نمی دانم”.

نگرانی پزشک میرحسین موسوی از آن بود که این بار هم مانند دفعه ی قبل به ادامه ی درمان بی توجهی شود و اراده بر عدم پیگیری درمان باشد. چند ماه پیش از این نیز پزشکان هشدار داده بودند که پس از “استنت گذاری” روند درمانی باید طی شود که با بی توجهی ماموران، وضعیت او رو به وخامت گذاشت.

این پزشک همچنین خبر داده بود که ارتباط با ماموران کاملا یک طرفه است و هیچ دسترسی و راه تماسی با ماموران ندارند تا از وضعیت میرحسین مطلع شوند.

از سوى دیگر، اردشیر امیر ارجمند، مشاور ارشد موسوى در گفتگو با وبسایت جرس گفته است: «سلامتی آن‌ها در حال حاضر هم در خطر است»؛ وى تاکید کرده است که «بی‌توجهی به آن مسئولیت مضاعف برای همه٬ در وهله اول رهبری و سپس قوه قضاییه، مجریه، مقننه و البته سایر نهاد‌ها مثل مجمع تشخیص مصلت نظام و مجلس خبرگان است که باید بر کار رهبری نظارت کنند. از سوی دیگر تک تک ما شهروندان نیز به سهم خود بابت اعمال حکومت و همچنین آنچه خود باید انجام دهیم مسئول هستیم».

مشاور ارشد موسوى همچنین به دولت روحانى هشدار داده که عدم پیگیرى رفع حصر، علاوه بر مسئولیت اخلاقى وى، منافع سیاسى او را نیز در معرض خطر قرار مى دهد:

«آقای موسوی در بیانیه ۱۷ خود و همچنین آقای کروبی راه را از‌‌ همان اول برای اصلاح کم هزینه و شرافتمندانه باز گذاشتند. اما آقایان از آن فرصت استفاده نکردند الان هم از فرصت بدست آماده و موقعیت آقای روحانی برای اصلاح امور و همچنین رفع حصر استفاده نمی‌کنند. زیرا یک گروه کوچک تغییرات را مخالف با منافع عظیم غیر مشروع خود تلقی می‌کنند. اما اگر آقای روحانی نیز از این فرصت استفاده نکنند و قوی برخورد نکنند، ایشان و کشور با هم ضرر خواهند کرد. حل مسئله هسته‌ای بسیار مهم است و همه این موضوع را قبول داریم، اما اگر آقای روحانی فقط روی آن متمرکز شود و به تغییر شرایط امنیتی حاکم بر کشور و رفع حصر بهای کافی ندهد به نظر من مثل کسی خواهد بود که شیشه عمر خود را در اختیار دیگری قرار می‌دهد؛ فردی که پروژه مشترک دراز مدت با او ندارد. آقای روحانی علاوه بر اینکه هم از نظر حقوقی و هم از نظر اخلاقی مکلف به تلاش جدی و موثر برای پایان این وضعیت است، منافع سیاسی ایشان هم این امر را ایجاب می‌کند».

نزدیکان میرحسین موسوى و مهدى کروبى مى گویند اراده اى از سوى حکومت براى تغییر وضعیت رهبران جنبش سبز مشاهده نمى کنند.

در همین زمینه:
توقف کامل درمان میرحسین موسوى
موسوى در بیمارستان
پزشکان: استرس ممنوع! مراقبت دائمى لازم دارد
موسوى از بیمارستان قلب به زندان بازگشت
موسوى دیدار پنهانى ندارد

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com