با مشاهده واکنش شدید تیم آقای روحانی و اعلام وصول شکایت وزیر ارشاد ازسازندگان مستند «من روحانی هستم» نکاتی به ذهن میرسد که دلایل این ناخرسندی را آشکارتر می نمایاند :
یکم: اشاره بسیار استادانه کارگردان این مستند به نقش آقای روحانی در تدوین قانون حجاب اجباری در ایران و شعار نامبارک یا روسری یا توسری!
به‌روایت این مستند، روحانی اجرای طرح اجباری کردن حجاب در ارتش و ادارات و سازمان‌های مربوطه را به دست می‌گیرد. روحانی در کتاب خاطرات خود میگوید: اولین بخش، ستاد مشترک ارتش بود که روحانی کارمندان زن مستقر در آن را به رعایت پوشش اسلامی و حجاب فرامی‌خواند.
دوم: اشاره به این واقعیت مغفول که آقای روحانی در سال ۱۳۶۰تغییر نام داده و نام ایشان از حسن فریدون به حسن روحانی تغییر و ثبت شده است!
حسن روحانی گفت:وقتی در ۱۳۴۰ به قم رفتم، دوستان طلبه به نام خانوادگی من ایراد گرفتند و می‌گفتند، فردا که آیت‌الله شدید، مردم شما را آیت‌الله فریدون بخوانند؟ اصلا این نام فامیل مناسب شما نیست و باید آن‌را تغییر دهید…در نهایت، نام روحانی را برای خود برگزیدم و در سال ۱۳۶۰، تقاضای تغییر نام فامیل کردم، و نام خانوادگی روحانی به طور رسمی در شناسنامه من ثبت شد. به این 558974_795ترتیب، حسن روحانی از سال ۱۳۶۰ مطابق قانون نمی‌توانسته از نام خانوادگی پیشین خود استفاده کند. حسن روحانی با نام «حسن فریدون» در دانشگاه کالدونین گلاسکو ثبت نام کرد و با همین نام از این دانشگاه مدرک گرفت. فارغ از اینکه آیا خود او رساله‌اش را نوشته بود یا کارشناسان مرکز تحقیقات استراتژیک، روحانی از دو هویت مختلف از سال ۱۳۶۰ به بعد استفاده کرده است.
سوم: اشاره به سخنان بسیار تند روحانی خطاب به دانشجویان ومردم شرکت کننده در تظاهرات ۱۸ تیر ۱۳۸۷ واشاره به این واقیت که حسن روحانی مجوز دخالت بسیج در وقایع ۱۸ تیر را صادر کرد!
حسن روحانی در جمع راهپیمایان ۲۳ تیر گفت: ااگر منع مسئولین نبود، مردم غیور و انقلابی این اوباش را به سزای اعمالشان می‌رساندند. اینها پست‌تر از آن هستند که برانداز نام گیرند, در کجای دنیا حرکت‌های آشوب‌طلبانه تحمل می‌شود؟ لازم می‌دانم از نیروی انتظامی به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی‌اش در این چند روز، از نیروی عزیز و قهرمان بسیج و همچنین پرسنل بیدار وزارت اطلاعات تشکر، سپاسگزاری و قدردانی نمایم که تلاش و فعالیت فوق‌العاده‌ای در این چند روز داشته‌اند.
چهارم:خطاب کردن یک روحانی معمولی به نام امام که در گذشته به پیشوایان تشیع اطلاق میشد و یادآوری اینکه اولین شخصی که به آقای خمینی لقب ‘امام’ داد هم او بود .
این بلای مبین و آزمایش روشن و آشکار برای ابراهیم ما و بنابراین من یک لقب برای مرجع‌ مان می‌پسندم و آن امام خمینی…

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل…

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com