ماموران امنیتی روزگذشته میرحسین موسوی را به دلیل مشکل قلبی به بیمارستان منتقل کردند و به گفته خانواده وى در ماه هاى اخیر، «اطلاعات و پرونده پزشکی» او را نیز از خانواده پنهان کرده اند.

این در حالى است که حدود یک هفته پیش، محى الدین حائرى شیرازى، عضو مجلس خبرگان در نامه اى غیرمنتظره به میرحسین موسوى و مهدى کروبى از آنها خواسته بود تا با «عذرخواهى»، «شمعک فتنه» را خاموش کنند و جلوى حوادث احتمالىِ پس از مرگ شان را بگیرند! آقاى حائرى تصریح کرد «اجانب به پس از مرگ شما می‌اندیشند که بیش از زمان حیاتتان از شما بهره‌ها ببرند». وى همچنین از آنچه «محبوبیت‌های پس از مرگ» خواند ابراز نگرانى کرد.

آیا پیام حائرى شیرازى را باید نشانى از بحران در وضعیت سلامتِ میرحسین موسوى تلقّى کرد؟

تعلّل زندانبان و خوددارى از درمان
کلمه، وبسایت نزدیک به ستاد میرحسین موسوی گزارش داده که وى در حالی با تدابیر امنیتی به بیمارستان منتقل شده که چند ماه قبل پزشکان خواستار اقدام عاجل برای بازیابی توان قلب وی شده بودند، اما مسئولان امنیتی در این زمینه تعلل کردند.

زندانبانان و آمران حصر میرحسین موسوی در ماههای اخیر نه تنها در رسیدگی به وضعیت پزشکی وی تعلل کرده اند، بلکه از ارائه اطلاعات و پرونده پزشکی وی به خانواده نیز خودداری می کنند.

به گفته پزشکان، وى چندین ماه است که نیاز به عمل آنژیو قلب دارد و همچنین در ماه های اخیر دچار نوسان فشار خون شده و از ناحیه کلیه نیز با مشکلاتی رو به رو شده است.

در روزهاى پایانى سال گذشته نیز میرحسین موسوی برای چند ساعت به بیرون از محدوده حصر برده شد تا با توجه به نوسانات شدید فشار و علائم سرگیجه، برای انجام سونوگرافی و بررسی عروق مغز و کلیه اش تحت آزمایش های تشخیصی قرار گیرد. اما از نتیجه این آزمایش ها هنوز خبری در دست نیست.

خانواده موسوی تاکید کرده اند که مشکلات قلبی میرحسین و فشار خون و علائم سرگیجه و وی، هیچ یک پیش از حصر سابقه ای نداشته و از این رو تعلل ماموران در پیگیری نیازهای پزشکی ایشان و به خصوص تجویز پزشکان برای اقدام فوری جهت بازتوانی قلب، به شدن باعث نگرانی شده است.

هفته پیش نیز وبسایت کلمه از وضعیت نامساعد پزشکی میرحسین و تعلل در پیگیری روند درمان وی خبر داده بود.

تماس با فرزندان
از سوى دیگر، عصر دیروز (سه شنبه) دختران میرحسین موسوی در تماس تلفنی کوتاهی توانستند صدای پدر خود را بشنوند، اما هنوز نتوانسته اند وى را ملاقات کنند.

به گزارش کلمه، در تماس تلفنی کوتاهی که از بیمارستان با دختران مهندس موسوی صورت گرفت، آنها توانستند لحظاتی با پدر خود صحبت کنند و صدای وی را بشنوند.

دختران میرحسین موسوى و زهرا رهنورد که بعد از اطلاع ناگهانی از انتقال پدرشان به بیمارستان به شدت نگران سلامت وی شده اند و از وضعیت پزشکی او نیز بی اطلاع اند، در این تماس تلفنی تلاش کرده اند با آرامش با پدرشان صحبت کنند تا استرسی به وی منتقل نشود. او نیز با وجود ضعف ناشی از بیماری، تلاش کرده به دخترانش روحیه بدهد و از نگرانی آنها بکاهد.

اکنون ١١٧٠ روز است که مهدى کروبى، میرحسین موسوى و زهرا رهنورد، رهبران اعتراضات به نتایج انتخابات سال ٨٨ در حصر خانگى به سر مى برند و از حقوق جارىِ زندانیان عادى نیز محرومند.

در آن اعتراضات دهها تن کشته و هزاران معترض بازداشت شدند؛ چهره هاى شاخص اصلاح طلب نیز به زندان هاى طولانى مدت محکوم شدند و برخى از بازداشت شدگان سالهاست که در زندانند.

موسوى از آغاز اعتراضات در جمع صدهاهزار تن از هوادارانش اعلام کرده بود که «در برابر این صحنه آرایى خطرناک خواهم ایستاد».

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com