19شماره نوزدهم رادیو داوطلب، مجله شنیداری موسسه کنشگران داوطلب منتشر شد. در این شماره از نامه کانون وکلای دادگستری مرکز به رییس‌جمهور پیرامون لایحه وکالت، برگزاری نخستین نشست فصلی سازمان‌های مردم نهاد عضو ستاد ساماندهی تشکل‌های مردم نهاد شورای اسلامی شهر تهران، غیرفعال بودن بیش از ۷۰ درصد سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان، درخواست کانون مدافعان حقوق بشر برای محاکمه ضاربان زندانیان بند ۳۵۰ اوین، برگزاری جلسه مشورتی سازمان‌های غیردولتی تالابی با موضوع همکاری بین آن‌ها در شهر رشت و اطلاعیه‌ی مشارکت در تکمیل پیش‌نویس شیوه‌نامه تشکیل شبکه‌های استانی، منطقه‌ای و ملی سازمان‌های غیردولتی زیست‌محیطی کشور خواهید شنید.
کانون وکلای دادگستری مرکز با ارسال نامه‌ایی به رییس‌جمهور خواستار بررسی مجدد لایحه جامعه وکالت شدند و از ایشان در خواست کردند که نظر حقوق‌دانان و اساتید در این زمینه اخذ شود.

نخستین نشست فصلی سازمان‌های مردم نهاد در سال ۹۳ به دعوت ستاد ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران برگزار شد. در این نشست دبیران کارگروه‌ها و مدیران سازمان‌های مردم نهاد مناطق ۲۲ گانه تهران حضور داشتند و پیرامون مشکلات موجود سازمان‌های مردم نهاد به بحث و گفتگو پرداختند و سپس دیدگاه‌های خود را جهت پویایی سازمان‌های مردم در سال جدید بیان کردند.

محمود گلزاری، معاون ساماندهی جوانان وزارت ورزش گفت در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان غیرفعال هستند.

کانون مدافعان حقوق بشر که ریاست آن شیرین عبادی است در ادامه گزارش‌های ماهانه خود به برسی بشر در ایران در فروردین‌ماه ۱۳۹۳ پرداخت. کانون مدافعان حقوق بشر در گزارش خود با اشاره به اتفاق روز ۲۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۳ در بند ۳۵۰ زندان اوین که زندانیان محبوس در این بند به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، خواستار محاکمه ضاربان زندانیان شد.

جلسه مشورتی سازمان‌های غیردولتی تالابی با موضوع همکاری بین این سازمان‌های غیردولتی در تاریخ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ برگزار می‌شود.

دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست با انتشار اطلاعی‌هایی از کلیه سازمان غیردولتی زیست‌محیطی دعوت نموده که در تکمیل پیش‌نویس شیوه‌نامه تشکیل شبکه‌های استانی، منطقه‌ای و ملی سازمان‌های غیردولتی زیست‌محیطی کشور مشارکت کنند.

همه این خبرها در نوزدهمین شماره صدای جامعه مدنی ایران، رادیو داوطلب در دسترس شماست.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com